söndag 27 maj 2012

Pingstafton hos oss


Några rosa bubblor innan maten på altanen i kvällssolen.


På grund av alla basiller som härjat här fick vi ställa in det planerade aftonbesöket. Maken passade på att göra överraskningsmiddag till mor, inte sin mor utan sina barns mor istället. Kvällen var lugn och skön, dottern somnade redan halv sju helt utmattad efter en hel lekdag hos farmor. Lillebror var ganska lugn men vaken stor del av kvällen. Två kvällar i rad han varit lite mer vaken, men så är han ju faktiskt drygt en månad nu också.

Middagen bestod av den bäst grillade och godaste köttbiten jag ätit på länge. En fantastiskt kryddad entrecote med ancho-rubb som var mörad att den nästan smälte i munnen. Till detta hemgjord BBQ-sås och skrynklig småpotatis. Gillar ni BBQ-sås, gör denna. Gillar ni inte köpt BBQ-sås (som jag), gör denna hemgjorda. Till efterrätt fick jag grillad ananas med yoghurtglass.



Överraskningsmiddag från maken.



Lillebror myser med sin pappa och gosedjur.

7 kommentarer:

  1. Så söt lillebror är! En riktig goding. Och det verkar som att ni hade en trevlig kväll med god mat. Det är inte klokt vilket väder vi har - jag njuter allt jag bara kan! :)

    Bbq-såsen ska jag spana in. Jag är nog lite som dig, inte alltid helförtjust i dessa.

    Kram kram.

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder , hoppas du får en mysig söndag kram Diana

    SvaraRadera
  3. Åh så mycket gott, härliga bilder, kram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga vackra bilder! Och sååå gott det ser ut! :D
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för den fina kommentaren hos mig! Så fin bild på lillebror när han tittar in i kameran. Det är så man smälter.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  6. Åh va söt han är Lillebror :) tänk att han redan är 1 månad. Tiden rusar... Kram

    SvaraRadera
  7. din man vet verkligen hur han ska pyssla om sin fru och barnens mor. all heder!

    SvaraRadera