tisdag 3 april 2012

Varma toner

Både BoConcept och Ikea har nu ett utställningsrum i orange/rost ton. Det ger ett varmt och mysigt intryck. Tycker man det för att man längtar efter våren och värmen kanske? För egentligen är det väl lite mer höstmys än vårfräscht. Gillar ni rost i inredning? Jag har faktiskt haft en soffgrupp en gång i tiden i denna färg och trivdes med det, då. Men det var på den tiden när man hade färg på tapeterna ni vet. Hallen var i rostfärg, vardagsrummet i grönt, sovrummet i blått och köket i gult. Nu är det mest vita väggar här. Och grå soffa. Är det kanske dags för färgernas återkomst i inredning snart?

El Classico bibliotekskänsla hos Ikea. 


 Samma varma toner men ändå lite ljusare. Lite trendigare känsla kan jag tycka. Fast vem lägger mattorna sådär hemma? Skit samma, för Ååå vad jag gillar soffan.

14 kommentarer:

  1. Jag får inte direkt några vår/sommar vibbar av de där rummen. Jag gillar inte rost. Jag har börjat gilla orange. Så där riktigt apelsin/mandarin-orange. Men bara som någon liten detalj här och där. Jag har några fantastiska kuddar i orange/ljusblått från Bantie. Jag vill ha ljust ljust ljust. Jag tror det beror på att vi har så begränsat med ljus här uppe i norr.
    Skönt att liten är frisk nu.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint!
    Gillar verkligen mattorna.

    Kram kram
    Johanna

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack för titten. Och vad roligt att Sephora ska öpna i Sverige! Har man tur kanske det öppnar en i Göteborg snart också då :) Ha det gött i solen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får vi hoppas! Jag har närmare till Gbg än Sthlm :)

      Här läste jag det: http://www.daisybeauty.com/web/kicki/blogg/-/blogs/nyhet:-sephora-till-mood-gallerian?_33_redirect=%2Fweb%2Fkicki%2Fblogg%2F

      Radera
  4. Jag älskar de tonerna, vi har ju orange i hallen, samt mycket orangea detaljer i form av textilier =)

    SvaraRadera
  5. Snyggt, jag gillar faktiskt hur de har lagt mattorna jätte mycket jag tycker att det ger en ombonad och varm kännsla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man kanske skulle vara lite mer våga i många saker, som att tänka lite annorlunda med mattor osv. Jo, visst är det häftigt!

      Radera
  6. Jo, nu när jag "boar" har det varit mycket färg, nästan lite för mycket. Tror att jag kommer lugna ner mig snart men förmodligen något jag måste gå igenom ;)
    Fint med rost, fast orange och rött är ingen favvo annars.
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi visst påverkas man av sitt "boande". Maken tycker jag blir så "ryschig" när jag är gravid, då gillar jag spets och annat sött som jag inte gillar annars ;)
      Kram Linda

      Radera
  7. Klassiskt... stilrent! Orange och brunt var nr.1 på 70-talets färgskala! Trodde aldrig jag skulle gilla dem igen! Men... jag gillar! Kram... Anna

    SvaraRadera
  8. Lite färg vill jag allt ha i inredning men gillar ändå när basen är lugn och trygg. En soffa får gärna sticka ut om väggarna och golven är harmoniska och håller tillbaka lite.

    SvaraRadera
  9. Färger är härliga! :)

    SvaraRadera
  10. Säkert är det så att det kommer komma mer färger - det slår ju alltid tillbaka fastän i en annan tappning. Blir så full i skratt när du beskiver de olika rummens färger. Känner igen det där allt för väl! :)
    Kram.

    SvaraRadera
  11. HEJ BÄSTA!
    mm, det är inte direkt Stoffes stil detta.
    Jag är mer "vit" med detaljer. Obotligt omodern kan jag lova, men dock så tidlös ;)

    Kram

    SvaraRadera