fredag 6 april 2012

Hemmets finaste påskpynt

Lillys påskpynt från förskolan.


Mitt finaste påskpynt här hemma är påskriset som min dotter gjorde på förskolan i veckan. Sådant påskpynt kräver ju den finaste platsen, på sidobordet i vardagsrummet.

Jag har sett både lim och glitter på Lillys händer och underarmar i veckan och visst även att de skulle göra lite påskroliga saker under veckan. De har bland annat dukat långbord och ätit påskmat, de har varit utomhus och letat efter ett jättestort ägg i en buske, och så påskpysslat såklart. När Lillys mormor & morfar gick och hämtade henne på förskolan häromdagen och sedan kom hem igen möttes jag av en stolt tjej som satt i sin kärra och höll sitt påskpyssel försiktigt och högt. Alltså, man blir ju alldeles varm i mammahjärtat när de kommer hem med sina första pyntsaker. Tänk att min lilla tjej faktiskt har gjord detta själv.

Ha nu en skön långfredag!



Riset gjorde de genom att pensla med lim på grenarna och sedan fick barnen doppa grenen i en stor balja med jättemånga små pappersbitar. Jag är imponerad av de duktiga montesoripedagogerna som låter barnen göra så mycket saker själva även om barnen faktiskt fortfarande egentligen är småttingar.

26 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Har aldrig tänkt på att man kan göra så här!

    Glad påsk fina du! Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint! gillar din toook gröna vas, snygg!
    Önskar dig en fin påskhelg!

    kram ♥CC♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beskrivningen med tokgrön gillade jag :)
      Ha en finfin helg Ni också! Kram

      Radera
  3. Jättefint! Vilken kreativ liten tjej du har. Sin mamma upp i dagen tror jag bestämt :). Glad påsk på er! Kramar från oss

    SvaraRadera
  4. Men så sött! Förstår att du blir stolt och varm i hjärtat!! Önskar dig en toppenhelg!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Fin, fint pyssel. Vasen är också urläcker =)

    Trevlig påsk ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillade vasen också. Det är en gammal vas jag fått av svärmor som rensade på vinden :)

      Radera
  6. Visst är det så att man smälter litegrann;-) jättefint pyssel!
    En fin dag till dig!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Nej men vad sött!! Duktig liten tjej:)Klart pyntet ska ha bästa platsen i huset:) Och vilket härligt inlägg innan, mer superfina bilder från trädgården. Helt otroligt vackert, en fröjd till inlägg:))))

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad go du är, tack snälla! Jag blir så glad för din fina kommentar!
      Kram Linda

      Radera
  8. glömde ju...

    Önskar dig en riktigt Glad Påsk!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Gud vad vackert det var, riktigt färggrant och fint!

    SvaraRadera
  10. Otroligt läckert! Blev sugen på att göra ett eget....

    Glad påsk till er!

    SvaraRadera
  11. Så fint påskris :D Det är sånt man blir extra glad av. Min mamma har fortfarande kvar sånt som jag och syskonen gjorde och även om det numera är lite tilltufsat är det rätt kul att det hänger med. Stor kram och tack för dina snälla hälsningar. Jag är jätteglad för att jag vågade ta de större glasögonbågarna. Våga och vinn :D Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, vad roligt att hon fortfarande har framme "ert" påskpynt. Visst är det så, våga och vinn :) Du vann utan tvekan.

      Kram Linda

      Radera
  12. Men sååå fint! Vad duktig hon är...
    Glad påsk på er fina.

    SvaraRadera
  13. Superfint! Den idén snor jag och gör på min förskola nästa påsk.
    Trevlig påskhelg!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillade idén, såklart ska ni göra det om du känner för! Min dotter uppskattade det verkligen, hon tar lilla riset och vispar runt på golvet för att visa hur hon gjorde när hon fick pappersbitarna att fästa på limmet :)

      Radera
  14. å så fint hon gjort! förstår att du är stolt & glad :)

    SvaraRadera
  15. Men så fint! Duktig hon är! :D Klart att det skulle få hedersplatsen! :)

    Glad påsk vännen!
    Kramar

    SvaraRadera
  16. Underbart! Glad Påsk till er, kram

    SvaraRadera
  17. Så fint!
    Och vad härlig trädgård ni har!
    Ha en underbar påskafton!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad glad jag blir för din kommentar!! Hoppas ni har en skön påskhelg!

      Kram Linda

      Radera
  18. Men vilket fint påskris! Ja det allra finaste påskpyntet är barnens kreationer. :) Och jag är imponerad av förskolelärarnas fantasi och kreativitet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är de påhittiga, jag är imponerad över alla fina saker barnen gör på förskolan. Jag skulle aldrig kunnat hittat på det själv :) Inte undra på att barnen gillar att vara på förskolan :)

      Radera