tisdag 6 mars 2012

Kanske dubbelt Lovikka

 Kanske en stickad kudde i soffan. (Bild: www.hemmetsveckotidning.se)

Visst får man sug efter att förändra med kuddar i soffan inför ny säsong. Jag har visserligen varit på jakt så gott som hela vintersäsongen utan resultat. Ni som följer bloggen vet hur jag funderat, testat, köpt och lämnat tillbaka kuddar av olika slag. Fotokuddarna är nu konstaterat att de inte passar hos mig. Kanske kunde en stickad kudde vara något. Men visst är det lite vintrigt eller tycker ni inte det?

Denna fastnade jag för, så enkel och fin. Mönstret finns i tidningen Hemmets Veckotidning. Tyvärr har jag inte mönstret men jag hörde i handarbetsbutiken att det skulle ha varit en mönster till kudde i dubbelt Lovikka i någon av de senaste veckotidningarna. Kanske kan det vara denna.

7 kommentarer:

  1. Så fina kuddar, jag tycker de passar året om.

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina kuddar kram

    SvaraRadera
  3. Jätefina kuddar med när de är så grovstickade så känns de rätt vintriga tycker jag. Färgerna är också jättefina men kanske inte så våriga. Sorry, lite neggo idag. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen jag bad ju om er åsikt, och min känsla är också att de är vintriga det var därför jag ville fråga er. SÅ jag är tacksam för ditt svar. Tar det inte neggo :)
      Kram Linda

      Radera
  4. älskar dem.
    stickar-gumma som jag är!
    kram,
    Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi, jag har redan köpt lite garn så jag kommer nog inte kunna h¨ålla mig från att testa. Men dt kan nog betyda att de är färdiga till nästa vinter ;)

      Radera
  5. Hej! Roligt att jag hittat till dig. Och så härligt med en bebis på gång. Blir smått avundsjuk. Mina "bebisar" är 6 och 8.

    SvaraRadera