onsdag 1 februari 2012

När ett garnnystan omvandlats




Tänk att detta garnnystanet på några dagar kan omvandlas till en tröja. Igår var mammi och pappi här hos Lilly och mig, med sig hade de (nja pappa är ju inte inblandad i sticket men) en nystickad kofta till Lilly och en lika dan till bebisen. Bebisens kofta är i samma modell fast i enfärgat benvitt ullgarn.


Tröjan stickas liksom på höjden istället för horisontellt som man oftast gör.



 Halsringningen får som ett slags ok tack vare hålvarvet.






Vid knappraden är ett par varv av slätstickning som blir en fin enkel detalj.

12 kommentarer:

  1. Din mamma är så himla duktig. Allt hon gör blir ju så fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du sätter små avtryck här, så jag vet att du är hemma fortfarande ;) Svarar dig på mailen sen :)
      Kram Linda

      Radera
  2. Den var verkligen JÄTTE fin!

    SvaraRadera
  3. Åh så fina de ska bli!

    Så duktig hon är din mamma.

    SvaraRadera
  4. Är så imponerad av folk som kan sticka!! Jag har aldrig lyckats.

    TACK för fina och peppande ord hos mig. Det värmer oerhört!! Jag ska vila och tänka igenom min planeing framöver. Hihi har också hang-up på mozarella-sallad :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Ja, tänk om man kunde förvandla en nystan till en tröja. Nån gång kanske jag kan lära mig! : )

    Oj, det verkar avancerat att handla kläder när man ska matcha och fixa i datorn som du gör. Fast det har en fördel att det inte bli impuls köp. : )

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Åh vilken fin kofta. Vilken duktig mamma du har.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Härliga färger och fin kofta =)

    SvaraRadera
  8. Vad fint och annorlunda. Hon är duktig hon din mor. Och du har tur som får sånt fint stickat åt dig.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  9. Himmel vad fint! Önskar så att jag hade tålamodet att lära mig sticka!

    SvaraRadera
  10. Woe så läcker... minns hur jag stickade när mina barn var bebisar! Det var så kul o mysigt! KRAM Anna

    SvaraRadera