lördag 4 februari 2012

Min kvällscraving



Mormor Magdas glasstårta. Det är inte just glasstårta jag mumsar på om kvällarna men tyckte bilderna var så vackra att jag inte kunde låta bli att låna dom. (Bilder: http://www.darproducerat.se)


Avslöjade ju min lunchcraving häromdagen och många av er skrev att det var en nyttig craving. Och det är det ju visserligen. Men som jag skrev så är det just min lunch-craving. På kvällarna är jag inte lika nyttig. Jag har kvällscravings också.

Nästan varje kväll slinker det ned en tallrik med glass. Så att lunchen är nyttig jämnar ut sig med kvällarna i soffan och med glasstallriken i knät. Ikväll tänkte jag ge er några fantastiskt goda glasstips. Kanske något att mumsa på under melodifestivalen?! Det första från Mormor Magda.



Mormor Magdas glasssorter är fantastiskt god! I veckan har jag ätit både Kakdeg och Salta Karameller.  Aningens dyr men värt pengarna. Den är ju trots allt Därproducerad, vilket betyder att man får veta varifrån alla ingredienser kommer. Fina råvaror betalar jag gärna för. (Bild: http://www.darproducerat.se)

 

Om man konsumerar samma mängd glass som jag gör för tillfället kanske man inte vill köpa Mormor Magdas varje kväll. Då kan man som jag också gladeligen äta Alvesta glass. Också en smålandsglass som slår GB och andra med hästlängder. Här är mina heta smaktips.


Vanilj är alltid vanilj, och särskilt en gammeldags en. Blåbärsdröm kom upp på min topplista i veckan och kommer nog platsa ett tag. Men etta är utan tvekan Krossad choklad. Måste smakas. (Bilder: www.alvestaglass.se)
 

10 kommentarer:

  1. alvestaglass är god, den finns desutom i laktosfritt =)

    SvaraRadera
  2. Glass är fruktansvärt gott, brukar faktiskt köpa GB:s gräddglass vanilj ( förvånansvärt god för 13 kr/500 gr)och äta med varma bär, en höjdare!
    Annars gäller bara Ben and Jerrys i detta hushåll, haha ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. GB:s glass är skräp i jämförelse, bara så du vet...

      Radera
  3. Alvesta glass? Det har jag halt missat, ska köpa hem ochpröva dem :) tack för tippset!

    SvaraRadera
  4. Mmmm så gott med glass! Och vilka fina bilder på glasstårtan. Ha en fin start på veckan. Kram

    SvaraRadera
  5. Åh men åh vad gott! Och nu när jag läser ditt inlägg så kom jag just på att vi har en Ben & Jerrys i frysen. Mmmmm :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm kan det bli bättre :) Ben & Jerrys Cookie är ungefär som Mormor Magdas Kakdeg. Mums!

      Radera
  6. Sådana märken hittar man tyvärr inte här

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ben & Jerrys är ju heller inte tokig :)

      Radera
  7. Gillar också Mormor Magdas glass. Har du provat Grenna Glass http://grennaglass.se/, mycket goda med, en kollega till mig och hans syster som driver det. Vi brukar ha turen att få vara försökskaniner ibland på jobbet när de ska komma med nya smaker ;)

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera