måndag 6 februari 2012

Kanske en tavla istället



Tavlans vara eller icke vara i mitt vardagsrum.


Ni var ju så goa och hjälpte mig att försvara spegeln för en tid sedan. Då när jag försökte övertyga mannen om att det var finare med än utan spegel. Nu har jag självmant bytt ut spegeln mot en tavla... Några önskade i inlägget om spegeln att ni också skulle fått se hur det såg ut utan spegeln, men det blev tyvärr ingen sådan bild sist. Nu kommer här en bild med tavlan istället och jag ber ännu en gång snällt om ert tycke. Här kan ni se hur det ser ut med spegel.

Nu när ni har sett båda varianterna, vad säger ni, spegel eller tavla?

29 kommentarer:

  1. Om det är i ett sovrum tycker jag spegel! Då blir det som en modern pigtittare! I ett vardagsrum säger jag tavla! Snyggt sidebord! Tjusig interiör!
    En fin start på veckan till dig! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, det är i ett vardagsrum. Har skrivit till det i texten nu. Vad kul att du gillade sidebordet, det har hängt med i 8 år och när vi flyttade till huset funderade vi på att byta ut eken. Men nu känner jag mig nöjd med att ha kvar det faktiskt, man kan ju blanda träslaget med vitt/svart och så ger det ett annat intryck ändå. Serien heter UpTown och kommer från Mio. Ha en fin vecka du med! Kram

      Radera
  2. Jag röstar för spegel. Även bra med tavlan fast lite mer djup med spegeln. Ska bli spännande att läsa vad andra säger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din åsikt!! Är också nyfiken på vad fler kommer att säga :)

      Radera
  3. Spegel - ger annat djup i rummet, samt att storleken på den var bättre.
    /Y

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att du ska ha spegeln i det här fallet. När du har den snygga tapeten, så kommer inte tavlan fram till sin rätt. En spegel ger rymnd och ger mer liv i rummet särskilt om det är ett mindre rum (vilket jag inte vet?). Tycker att du kan ha spegeln stå på sideboarden ifall du ångrar dig sedan:) Hoppas att du nu kan göra ditt val!

    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helena för dina tips! Rummet är ca 40 m2 så spegeln behövs egentligen inte för att det ska se större ut. Men det kan ju vara finare med spegeln ändå. Har haft spegeln stående på bänken ett tag och känner att jag måste fästa den på väggen ifall jag väljer det. Lite för barnsäkerhetens skull liksom...

      Radera
  5. Jag säger tavla. Särskilt nu när du bytt ut vaserna mot lägre och mörkare. Mycket snyggt och vardagsrumsaktigt. Ska du ha spegel föreslår jag att du provar att byta plats på den stora vita vasen med rådjuret eller vad det är. Så att vasen inte är centrerad. Men jag tycker att det är snyggare med tavla svarta vaser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vardagsrumsaktigt, det låter bra :) Kanske den vinnande varianten det här då... Tack Sarah, vilka bra tips du ger mig.

      Radera
  6. Jag röstar på tavlan. För övrig får jag säga att det är skitsnyggt. Precis vad jag gillar. Grått, svart. lite retro och trä. Perfekt! :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad glad jag blir, tack TACK! Kul när det dessutom faller i smaken :) Tack för din åsikt om tavlan. Känner mig faktiskt mer säker på tavlan än spegeln nu.
      Kram Linda

      Radera
  7. Jag lägger min röst på spegeln. Ursnyggt. Superläcker tapet dessutom.

    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din röst! Vad kul att du gillar tapeten. Den kommer från Midbec och serien heter On-On men jag tror den har utgått. Hela katalogen OnOn beskrevs som en "60-tals kollektion med italienska influenser".

      Radera
  8. Om man jämför de båda bilderna så tycker jag den med tavlan har en bättre helhet. Gillar de svarta vaserna med de gröna växterna bättre. Så jag lägger min röst på tavlan!

    SvaraRadera
  9. *svar* tack så mycket! Det var en riktigt härlig dag :)

    SvaraRadera
  10. Spegel helt klart. Kanske blev det dock bättre med de nya lägre krukväxterna till än den höga vasen/krukan. Spegeln ett annt liv och rymd åt det hela jämfört med tavlan. Så gillar jag att gardinen speglar sig mot det grå ;) Snyggt.

    Kram Louise

    SvaraRadera
  11. Röstar för spegel :) kram

    SvaraRadera
  12. Jäkla snygg möbel! :D

    SvaraRadera
  13. Jag säger helt klart spegel. Det blir en skönare stämning tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad roligt att höra vad du tycker!

      Radera
  14. Jag tycker att balansen blir bättre mellan silver, svart grått, trä och de friskt gröna om du har tavlan, när du har spegel blir det överslag av trä!
    Hoppas detta kan hjälpa dig!
    Fin mage du har!
    Kram Anna Inreder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna för din synpunkt! Håller med om att balansen blir bättre, lampan och tavelramen förstärker liksom varann nu. Även om många röstat för spegeln så känner jag mig mer och mer säker på tavlan och det som står på bordet nu. Tack igen, du gav mig nog den avgörande synpunkten :)

      Radera
  15. Tavla!
    Älskar bänken mest av allt i hela rummet,så fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du gillar den! Den har hängt med i ca åtta nio år nu och varit på väg ut en gång, men nu är jag glad att vi har den kvar :)
      KRam Linda

      Radera
  16. ser fin fint ut. önskar dig en underbar helg / kram kram

    SvaraRadera