måndag 16 januari 2012

Pigga upp köket med gult



Tyget Puutarhurin Parhaat och tyget Rasymatto, båda från Marimekko, skulle kanske fungera.


Jag har några gula detaljer i köket som jag nu till våren skulle vilja förstärka med lite gult i även gardiner. Egentligen är jag väldigt enfärgad av mig när det gäller gardiner, men enfärgade gula gardiner vill jag ju inte ha. Blommor (på gardiner) är jag lite allergisk mot men gärna randigt eller rutigt. Övrigt mönster går också bra just för att det är i ett kök, men gärna då ett "köks-mönster". Och inte för grilligt. Och inte för gulligt. Och inte för mörkt. Och inte. Och. Och...

Ni hör. Jag brukar ha lite svårt för att hitta något jag gillar. Rutigt fungerar också, men inte "lantligt" rutigt. Golvet är svart- och grå-rutigt och för övrigt är köket vitt. Kan ni tipsa mig om tyger som skulle passa? Gärna med vit bas.

17 kommentarer:

  1. kikar förbi och hoppas du haft en bra helg och får en fortsatt trevlig vecka :)
    Du har en riktigt trevlig blogg ju :)
    / Lavali


    ..:: Hela min värld i bilder - min viktresa med 9 tappade kg och 13 kg kvar - tips på att tjäna 600kr/värvad medlem utan krångel och Tävlingar ::..

    SvaraRadera
  2. Har så svårt för mönster. Jag är enfärgad/rutig/randig. Eventuellt stars. Åhlens tycker jag annars har mycket fina tyger. Har du något Åhlens i dina krokar. Svenskt Tenn har kanske inte gult, men annars är ju deras mönster coola tycker jag. Elefanterna finns i gult förresten. Men de är inte köksiga. Fast det kanske skulle bli skitcoolt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för Åhlenstipset, det ska jag kolla! Elefanterna gillar jag, fundrar på sådana kuddar till vardagsrummet. Så då kanske det inte är lämpligt med lika dant tyg på köksgardinerna :)

      Radera
  3. Har inga tips på varken färg eller mönster. Jag är enfärgad i vitt, svart eller brunt. Möjligtvis grått. Och omönstrad. Hur kul lät det???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen gillar jag bäst vita gardiner också. Det är därför det blir så svårt nu :)

      Radera
  4. Jag får hålla med Postadress Torslanda att jag är svart/vit hihi! Den ärnda gång jag är riktigt färggrann är på bloggen ;-)
    Kramkram denna måndagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nog ganska färggran över lag men just på gardiner gillar jag vitt bäst. Då kan annat i rummet få glänsa istället. Det är detta som gör att det blir så svårt nu när jag fått för mig att jag ska ha nåt med gult i :)

      Radera
  5. Här kan jag dessvärre inte ge några tips då alla gardiner i huset är endast vita! Tror dock att du kommer att lyckas hitta något som passar perfekt utan hjälp! :)

    Kul med så många awards! Du gör ett bra jobb med din blogg tilltalar många!

    KRAM
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi Karin, de kanske blir vita här med till slut :) Vem vet.

      Tack, vilken fin kommentar du skriver till mig. Kul om den tilltalar. Särskilt kul att du låter mig få veta att du tycker så. Kram Linda

      Radera
  6. Väldigt snygga tyger båda två. Jag har alltid sagt mig vara en person som inte gillar gult. Men vet du, jag tror att jag börjar ändra mig. Säg det inte till någon bara, för det är en av livets sanningar att jag INTE gillar gult...

    Kramar Kicki :)

    SvaraRadera
  7. Det är riktigt fint med gult som accent, det trodde jag aldrig att jag skulle erkänna. Men om den gula färgen inte är pippigul och kombineras med grått är den helt underbar i mina ögon!

    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med tygproblemet : (

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att jag har en grå vägg i köket då :)

      Radera
  8. Jag har varit sugen på gult nu ett tag, får se...
    Spira har ett småmönstrat tyg i vitt och gult fast det känns onekligen lite "platt" mot Marimekkotygerna ovan som jag tycker jättefina. Lycka till med sökandet!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt tips!! Jag har tittat lite på Mello på Spira i gult. Mem efter ditt tops när jag kollade lite närmare hittade jag Jaffa, som är både vit, grön o gul. Vilken tänkte du på av tygerna?
      Kram

      Radera
  9. Älskar Marimekko både tyger och deras formgivning! barnkläderna är ju sjukt söta också! Synd att det är dyrt :-(

    SvaraRadera