söndag 6 mars 2011

Vårklädda på vårens första dag

Härlig lördag och våren gjorde entré. Lilly blir glad av att titta på saker utomhus.
I lördags kändes det som den första riktiga vårdagen hos oss och i samband med det får jag alltid ett sug efter vårkläder. Så jag åkte såklart och ryckte åt mig lilla jackan med gröna hjärtan på. Kunde inte låta bli. Det är mycket man inte kan låta bli till sina små :) Sedan jag fick barn själv förstår jag var min mor sade till mig när jag var liten; hon sade att hon hellre handlade åt oss barn. Och nu känner jag lika dant. Man själv blir underordnad på något sätt. Jag kan faktiskt tycka att det är en riktigt skön känsla att liksom "slippa" tänka på sig själv lite. Det är fantastiskt att kunna få fokusera på en sådan här liten krabat istället.
Lilly i mössa från Nova Star, jacka och snusnäsduk från Lindex, vantar och sockor från PoP och underbart sköna ärvda jeans från sötaste Matilde.

9 kommentarer:

  1. Vad söt hon är i sina nya vårkläder!
    Jag kan sakna att köpa små gulliga barnkläder ibland.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar liten sötnos du har!

    SvaraRadera
  3. Kom in på denna bloggen och kikar runt. Det var en väldigt söt och bra blogg så den kommer jag gladeligen besöka dagligen;-)

    SvaraRadera
  4. Jättesöt jacka! Jag stod faktiskt också och nöp i den när den kommit in, men föll sedan för en röd med nyckelpigor på fickorna :). Visst är det roligt att handla åt de små. Om en vecka åker jag och Kent till Ullared ;). Ses i morgon! Kramar

    SvaraRadera
  5. Så söt! Vilken tuff jacka! Och mössan är ju klockren till. Kram Sofie

    SvaraRadera
  6. Tack för din supersnälla kommentar hos mig. Jag blev så glad när jag läste!! Det är ju inte alltid man vet vad folk gillar och inte och man vill ju alltid glädja :D

    Jag måste få berömma lite tillbaka. Du har alltid så fina bilder och har ett sånt skönt rakt-påigt sätt att skriva. Sen gillar jag dina bilder på Lilly som är så gullig. Kan absolut förstå att det ibland kan kännas roligare att shoppa till henne.

    Ha en skön kväll (det som är kvar av den)!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. åh vad jag är avis. Vill också ha den jackan till min tös men tyvär fanns det ju bara till storlek 80 och det är för litet. Supersöt tjej har du också.

    SvaraRadera
  8. Så fina ni är och så fin Lilly blev i jackan! Är avis på eran vår.. Här töar det lite men än är det länge kvar. Får njuta av era vårbilder istället.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Så fin hon är i sin nya jacka! Urläcker! Och så söt när hon klappar händerna! :)

    SvaraRadera