måndag 14 mars 2011

Stor dos lek

Här i huset blir det mer och mer lek för varje dag, idag lekte vi länge med ett tomt mjölkpaket. Den fungerar både som trumma och att bygga torn med. Oj vad många gånger jag byggde upp tornet. Kanske mest för att försöka få någon bra bild. Men icke. Sedan tröttnade Lilly och ville byta till sin favoritsysselsättning som för tillfället är att riva tidning.
Efter lunch gick vi till Öppna förskolan och Lilly var på strålande humör. Hon klappade händerna och vinkade i stort sett under hela sångstunden. Efter det blev hon helt slut... Så trött så jag till och med kunde slinka in i en affär på hemvägen utan att hon vaknade i barnvagnen :)
Om ni undrar hur nattningen gick ikväll så gick det förvånandsvärt smidigt. Jag kan knappt säga att hon grät, hon liksom gnydde några gånger bara. Jag nunnade "Sov du lilla videung" ett antal (visserligen ganska många) gånger och efter en kvart tjugo minuter kunde jag lägga henne i hennes säng. Utan amning alltså. Underbart!
Lilly gillar de stapelbara byttorna som hon fått ärva av kusin Linnea. Här med en extra bitring och ett mjölkpaket på toppen.
Oj vad många gånger vi byggde upp tornet, eller Jag byggde och Lilly rev.
Hon tröttnade på mitt torn och satte kurs mot tidningen Mama istället.
Riva tidning är en av de roligaste sysselsättningarna nu.

1 kommentar:

  1. Så skönt att allt gick bra med nattningen! Ser ut som att ni har haft en toppendag! :)

    SvaraRadera