tisdag 8 mars 2011

Klappa takten...

Lilly klappar händerna. Klicka på playknappen så startar videon. 

På vår bröllopsdag började Lilly att klappa händerna. Oj vad hon övade, flera timmar den dagen tror jag. Nu klappar hon (oftast) när man ber henne och även när hon känner sig glad. Igår lyssnade vi på radion och när det kom en låt Lilly gillade började hon klappa händerna. Hon har också några dagar i rad klappat händerna när hon vaknar på morgonen. Verkar som hon vaknar med en mer positiv inställning än vad jag gör som oftast är så trött så jag bara vill dra täcket över huvudet. Men man kan ju inte bli annat än glad när man vaknar av en solstråle som klappar händerna.

4 kommentarer:

  1. Vad duktig hon är att klappa!
    Minns när vår äldsta skulle klappa händerna på BVC och vi fick bakläxa och hem och träna. Gissa om jag grät på hemvägen...

    Vilken söt lampa ni köpt till Lillys rum:)
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. SV: Helena
    Förstår att du blev ledsen Helena, det skulle jag också blivit om man fick bakläxa. Det är en balansgång det där kontrollerna, för visst är det bra att de observerar barnen och ser att du utvecklas som de ska, men om de inte klappar händerna på sin 10-månadersdag så kan det ju hända att de gör det två dagar efter. Barnen kan ju inte utveckla alla sina sidor lika snabbt. Läste något om att vissa barn utvecklar de fysiska egenskaperna först och andra de motoriska. Man vet ju själv att man inte har energi till att lära sig allt på en gång. Jag gissar att det inte dröjde länge innan din pojk också klappade händerna sen. Han hade säkert lärt sig något annat under tiden.
    KRam Linda

    SvaraRadera
  3. Söta lilla Lilly.Hoppas ni kan träffa " Svanarna" snart, Maja väntar på Lilly. Alla hennes dockor heter Lilly. Tack för din kommentar hos mig. Du kan väl komma in i butiken nästa gång du är i Thlm.Kram, Monika

    SvaraRadera
  4. Sötnos! Såg ut som hon var på väg att börja krypa där också :) Nu är det snart slut på lugnet hihi.

    SvaraRadera