tisdag 8 februari 2011

Guldkantad dag

Vårkänslor vid Munksjön. Till vänster i bild högskolan, munksjöbron i mitten och nya SMOT (Smålands Musik Och Teater) under byggnation till höger.
Vissa dagar är fina, andra ännu lite finare. Idag har varit en sån där fin dag som innehöll mycket guldskimmer. Det syns väl redan på bilden att dagen strålade i Jönköping :)
Efter en natt med bästa sömnen på fyra månader, som dessutom innehåll en sovmorgon till halv tio, insöp Lilly och jag frisk luft på promenaden till stan där vi skulle luncha med en vän. Mätta i magarna tog jag och stumpan en sovpromenad runt Munksjön; solen strålade och vårkänslor bubblade. Att sedan dessutom få tillbringa eftermiddagen med goa mammor och gott kaffe mår man heller inte illa av. Vad fantastiskt det är att få vara föräldraledig! Lilly är inne i en solskensperiod och hon är ofta väldigt glad. Det är en fröjd att vakna till hennes prat på morgnarna. Särskilt när klockan är halv tio ;-)

3 kommentarer:

  1. Härligt med sovmorgon!
    Ja, den första tiden kan vara sömnlös.
    Nu har vi det så lyxigt sedan flera år, så vi går till dukat frukostbord på helgerna;)
    Idag har vi fått en tonåring i vårt hus;)

    Idag var det sol, men ca två decimeter snö och det var inte plogat när jag skulle iväg;(

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Hej Linda!

    Vilken underbart glittrande dag ni har haft. :) Jag blir glad bara av att läsa om det. :) Jag hoppas att er vecka fortsätter på samma härliga vis. :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Njut av denna tid. Tiden går så fort.

    SvaraRadera