tisdag 26 juli 2011

Morgongott

Nu känns det verkligen som semester. Vi har lata dagar och blir servade både med mat och barnpassning. Mmmm så härligt. Lilly sover i huset med hennes mormor och morfar och maken och jag sover i gäststugan. Detta kallar jag lyx. Vi har sovit till nio TRE dagar i rad. Jag som varit vaken 5-15 gånger per natt sedan Lilly var tre månader. Maken har ju ändå varit bortrest med jobbet ganska ofta och fått hotellsömn men jag har verkligen inte sovit en enda hel natt förrän nu. Detta är fantastisk. Vad som är ännu mer fantastiskt är att dessutom Lilly sover hela nätterna nu! Vi har verkligen kämpat i 1,5 vecka nu med att lära Lilly somna och somna om själv. NU somnar vår lilla både ensam och snabbt. I morse sken solen igen och vi åt frukost på altanen. Ganska mysigt måste jag säga att det är att gå ut och plocka en näve blåbär och hälla på filmjölken.


En näve blåbär. 


Frukost med utsikt över Kinekulle på andra sidan Vänern.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad glad jag blir av att höra hur glad och utvilad du känner dig och hur mysigt ni har det tillsammans. Härligt!

    Fortsätt njuta Linda! Det är du värd! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Underbart att få sova - det är inte alls länge sedan Ella började sova hela natten och jo, hon är snart 5 ... så jag vet precis hur det är. Sovmorgon blir en lyx! Härligt att ni har det så bra. Blåbären ser helt ljuvliga ut!

    SvaraRadera
  3. Oj jag kan verkligen inte föreställa mig detta! Vår lille somnar vid 20 och sover till 05-06 i stort sett varje natt! Sen får han mat och somnar om relativt lätt och sover 2-3 timmar till! När han var nyfödd vaknade han en gång vid 03-04 och somnade sen om och vaknade vid 06-07, då somnade han lite senare på kvällen också, vid 22. Galet så olika! Idag var första gången som han vaknade skrattandes kl 05 och var hungrig! Kram Dessi

    SvaraRadera