tisdag 14 juni 2011

Adjö klöver

En gräsmatta full av klöver. Förhoppningsvis endast i tre veckor till...
De senaste veckorna har vår gräsmatta nästan blivit en klövermatta på sina håll. Vi har mycket grodblad och annat ogräs också tyvärr. Vi anlade gräsmattan förra året och jag hade hoppats på att mycket av ogräset som kom med jorden var ettårigt. Kanske, kanske inte. Hur som helst har vi massor av ogräs även i år. Kvinnan jag pratade med på Granngården sa att klöver är luftburet, så det kan ju ha kommit till mer i år. Både kvinnan på Granngården och i många forum (bland andra Olle Bergs hemsida om gräs) kan man läsa att Stroller Plus T-Kombi är det enda ogräsmedlet som faktiskt tar bort just vitklöver. Tyvärr kostar det GRÄSligt mycket (lånar den vitsen Therese, hihi). Kvinnan på Granngården sa att de passar väl på för att dom vet att de får sälja. Så sant, så sant. Nu hoppas jag innerligt att ogräset försvinner snart. Maskrosor kan man ju faktiskt ta upp men klöver; det är inte kul att ligga på knä och repa detta trådnät till rötter. Håll nu tummarna snälla ni! Har du erfarenhet av Stroller Plus T-Kombi? Hur har du blivit av med klöver?
Före ogräsbekämpningen.

2 kommentarer:

  1. Har inte testat detta - ska bli spännande att höra om det fungerar. Grattis till 1års jubileum! Hoppas att det löste sig med klänningen. Jag stod med liknande funderingar imorse inför en kurs ...vad ska jag ha på mig...

    SvaraRadera
  2. Ska bli intressant att se om det hjälper hos er, vi har också massor av klöver i vår matta...

    SvaraRadera