söndag 9 januari 2011

Färglös eller färgglad


Blackburn Down från Peak Performance
(Bilder: www.peakperformance.se)


Färgglad eller färglös? Ibland har man angenäma problem och jag står inför ett sådant nu. Egentligen gillar jag färg, vilket talar för den röda men samtidigt kanske den svarta står sig bättre i längden. Den röda är pigg och fräsch men den svarta kanske är enklare att kombinera annat till. Vilken hade du valt? Ska jag "fega" eller våga? Den röda kanske är coolare och snyggare till svarta termobyxor medan de gråmelerade är snyggare till "vilka byxor som helst" en dag på stan. Jag får väl fundera över om jag kommer tillbringa flest dagar i pulkabacken eller flest dagar på stan...
Jackan kommer från Peak Performance och modellen heter Blackburn Down.

4 kommentarer:

  1. Ooooh, jag förstår verkligen ditt dilemma. Jag önskar att jag direkt kunnat tjoa; ta den röda!! men jag misstänker att jag själv tillslut skulle fegat ur och tagit den svarta.

    Det är synd att man är rädd för färg, för det piggar verkligen upp. Jag har en kompis som inte är det minsta försiktig och hon ser alltid strålande ut.

    Jag tycker att du ska ta den röda ändå. Den är väldigt fin (och särskilt med det rosa fodret).

    Spännande att se vad du tillslut väljer!
    Stor kram
    Marie

    ps. visst är det så...hellre ett par skor för mycket ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Du!
    För min del, absolut den svarta :).
    Om du nu ska ha den i flera år o använda den i andra sammanhang än i pulkabacken så tror jag du inte ångrar en svart jacka! Fega i detta fallet :)!
    Kram/ Jennifer

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du passar i färg så jag tycker du ska köra på den röda jackan. Hur många svarta jackor har man inte i garderoben som man kan ha ifall man nu måste ha en ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. @Marie:
    Visst var det extra snyggt med det rosa fodret. Mitt hjärta sade Röd men hjärnan sade Grå. Och hjärnan vann, men jag är nöjd ändå :) Kram Linda

    @Jennifer: Jo jag fegade! Känner mig nöjd att vara fegis i detta fall :) Tack för ditt råd! Kram Linda

    @Ninni: Vad gulligt Ninni, tack! Jo jag gillar färg och har visserligen alldeles för många svarta jackor redan. Men det blev en till... Krya på dig så vi kan ses snart! Kram Linda

    SvaraRadera