söndag 5 december 2010

Vit advent bättre än sol i juli


Underbart snöig trädkrona.

Jag älskar sommarvärme men jag är nästan beredd att säga att en vit advent och decembermånad är nästan snäppet bättre än 25 grader i juli. Nja kanske inte, men just nu kan vi säga så. Vilken stämning det är. Lukten utomhus när folk eldar i sina kaminer är så god. Och för att inte tala om den dämpade ljudnivån gör för mysfaktorn.

Jag var hos mina föräldrar i veckan som bor i Tidaholm. Tidaholm är väl mest känt för kökstillverkaren Marbodal, fängelset och tändsticksfabriken kanske. Men nu i veckan har staden dessutom varit rikskändis på grund av sitt snödjup. 79 cm var den senaste siffran jag hörde innan jag åkte hem i fredags. Men enligt rapporter så snöar det där nu igen...

Här bjuder jag på bilder från ett snöigt och vackert Tidaholm.



Tidan vid VinContoret.



Tidan vid Marbodal Center.


Vulcanön i Tidaholm.


Bron över till Vulcanön och museét.

Stadshotellet.


Del av Rudbecksgymnasiet på Vulcanön. 



Här skymtar gymnasiet, vacker utsikt de har. 


Tidaholms "peppar-kakshus", så sött.



3 kommentarer:

  1. ÅÅÅhhh vad fint vi har det i småstaden! Du måste ju bara vara väldigt sugen på att flytta tillbaka hit!!;-)
    Hoppas vi ses snart!
    PoK

    SvaraRadera
  2. Härligt Linda! Tack :-)
    Jag kan säga att ikväll (måndag) var överhänget kvar på hotellet, ingen hade fått det i huvudet än mao. ;-)

    SvaraRadera
  3. Hej Linda!

    Vilka fantastiskt fina bilder! :) Vinterkänsla i varenda tum. Det är verkligen otroligt vacker utomhus just nu. :)

    Kram på dig

    SvaraRadera