fredag 11 oktober 2013

Minutbiffspanna

Minutbiffspanna.

När ni vill äta gott på vardagskvällarna men har ont om tid, släng ihop en minutbiffspanna. Vi har gjort den några gånger här hemma och jag tycker det är riktigt god vardagsmat. Det står i receptet att man ska köpa minutbiff. Vi har använt lövbiff dock. Jag vet faktiskt inte om det är samma sak eller ej, hur som helst har lövbiffen varit lite svårtuggat för min son med sina små risgryn och nya små tänder men idag åt han massor av svamp istället. Dottern fullkomligt surplade i sig såsen. Nästa gång ska jag nog kika efter just minutbiff i charkdisken.

Minutbiffspanna till 2-3 personer.
200-300 gr strimlad minutbiff
2 dl vispgrädde
100 gr färskost med kantarellsmak
10 färska champinjoner
1 röd paprika
10 cm purjolök
salt
peppar
hackad persilja till topping (Jag hade ingen persilja hemma idag så på fotot toppade jag med gurktärningar istället)

Servera med valfritt tillbehör.
Recept hämtat från Aftonbladets bilaga Laga LCHF.

2 kommentarer:

  1. Nom! Nya, enkla, recept är alltid välkomna. Jag gillar inspo från Icas och Coops tidningar - ska nog testa något därur till helgen. Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för middagstipset. Goda måltider som går snabbt att laga, gillar jag :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera