fredag 25 januari 2013

Niomånaders kille

Nio månader, på dagen, satte sig Valter upp själv.


Idag är vår son nio månader. Ett liv lika långt utanför livmodern som inuti. Från att bara vara nyfödd och helt "hjälplös" är han nu en niomånaders kille med allt vad det innebär. Dagen till ära lärde han sig att sätta sig upp  själv. Han drar in benen som om han skulle krypa iväg och så vickar han över på ena skinkan. Poff så sitter han. Två gånger har han dock ramlat bakåt idag eftersom han inte riktigt lärt sig hantera farten som han får när han sätter sig på ändan. Tur att vardagsrumsmattan är stor och mjuk.

Häromdagen var det Lilly och jag som fick se när Valter tog sina första krypsteg. Idag var det maken och jag som såg Valter sätta sig upp. Braaaaa Valter utbrast jag och direkt därefter klappade Valter med händerna. Detta också första gången han gör det. Det dröjer nog dock ett tag till innan jag kan be honom klappa händerna, tror mer det var något som "hände" liksom. Men det kom så lägligt, som jag nästan trodde Valter förstod min glädje över att se honom sätta sig själv upp.

4 kommentarer:

  1. Så fort tiden går!
    Härligt inlägg!

    SvaraRadera
  2. Tiden går så himla fort. Ida-Amalia är redan 14 månader, hänger inte riktigt med i allt som händer nu :)
    Super härliga bilder på er finfina barn!

    /S

    SvaraRadera
  3. Nio månader? Herregud! Jag tänkte att han kanske var fyra eller fem månader. Men nio? Absolut inte.
    Herregud, går,tiden verkligen så snabbt?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh så stor er lillebror också har blivit <3 det går ju lite väl snabbt med tvåan tycker jag!!
    och jag känner igen det där, med svårar att somna, så fort jag lagt hugo ner idag, har han satt sig upp ;)

    SvaraRadera