onsdag 23 januari 2013

Bästa sminket, bästa priset

BareMinerals byter man inte bort i första taget. Är ni fast?


Har man en gång börjat med bareMinerals vill man inte byta. Jag lovar. Nu sist, på rekommendation från en vän, testade jag även deras mascara. Vet inte varför jag inte testat den innan, har liksom tänkt att det ju är själva mineral-dosorna som är deras grej och att det borde vara det som dom är bäst på. Men där fick jag skämmas, för bättre mascara än såhär har jag inte testa. Alltså, kör ett träningspass och det syns inte att du svettats. Jag har till och med glömt tvätta bort den på kvällen och det har sett nästan lika bra ut på morgonen. Inga fibrer som fäller och lägger sig under ögat. Den enda nackdelen är priset. Så är det väl i och för sig med hela bareMinerals, dock räcker ju en dosa väldigt länge. Och det bästa av allt, jag har hittat ett ställe på nätet att beställa till mycket bra priser. Mineral Veil för knappa 200 kr istället för 450. Det ni!!

Maila mig så förmedlar jag kontaktuppgifterna. Jag har köpt av henne på Tradera innan men om man gör beställning direkt via mail är priserna ännu lite bättre.





Dosor men härligt innehåll som bland annat foundation, mineral veil, concealer, rouge, higlight skimmer.

15 kommentarer:

  1. Är helt lost i deras produkter! Ska kolla om jag behöver något !
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jag atar mascaror som fäller. Detta kanske är ngt för mig.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag verkligen! Testa vettja. Men maila mig så får du kontaktuppgifterna, det är ju trevligare att betala 159kr istället för 379kr.
      Kram Linda

      Radera
  3. Kan tipsa om en underbar sida jag hittat, Beautybay.com. Ligger i England tror jag men de har gratis frakt till Sverige! Har köpt mycket därifrån. Mineral veil kostar där 175kr! Ha en bra dag / Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju super, stort tack för tipset!!!
      Kram Linda

      Radera
  4. Foundation, Rouge och ögonskuggor från BareMinerals älskar jag! Använder det inte dagligen! Blir mer på sommaren! Ögonskuggorna tycker jag är lite svåra! Har sett att de har kommit i kakform! Deras eyeliner är bäst!! Måste testa mascaran!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kakforms-ögonskuggorna måste jag testa, tack för tipset. Och tack för eyeliner-tipset, den har jag inte testa. Ett måste nu :)
      Testa mascaran vettja. Men maila mig så får du kontaktuppgifterna, det är ju trevligare att betala 159kr istället för 379kr.
      Kram Linda

      Radera
  5. Bare Minerals funkar dock inte på mogen hy. Välkänt faktum. Dessutom innehåller pudret något som irriterar huden, vilket blir särskilt kännbart när man sitter framför en dator. Nej, jag är ingen fan av BM. Funkar säkert kanon på den som är mellan 20-30 ungefär.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj jag som snart är fyrtio :) 36 i alla fall. Håller med om att det kan irritera lite, dock kände jag det bara i början och någon gång ibland nu för tiden. Vet inte om min hud vant sig eller om det beror på andra faktorer som tex fukt/torrhet. Jag tro faktiskt det, men det är bara min teori. Jag kan tex känna stick när jag är väldigt torr i huden (vintertid) och tar på BM foundation. Men om jag bara är noga med att ge huden fukt först så slipper jag sticken det. Likaså när jag jobbar och sitter vid datorn hela dagarna, då är jag också noga med fukt eftersom huden torkas. Kanske nåt att testa; ett fuktserum under. (Dermanords är så gottigottigt.)

      Men som med allt; allt passar inte alla!! Så är det. Bra att du lyfter dessa sidor också.

      Kram

      Radera
  6. Men jisses. Jag är ett stort fan av BM. Jag har dock inte testat mascara eller ögonskugga. Kanske borde göra det nu och maila dig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Testa absolut! Jag har inte testat ögonskuggorna, och det var någon ovan som inte gillade dom. Tydligen ska de ha kommit i kakform, låter som nåt att testa för mig.
      KramLinda

      Radera
  7. Oj det där lät intressant! Vet du om det är djurtestat?
    För om det inte är det så är jag intresserad!! :)
    Kram Elin

    SvaraRadera
  8. För ett tag sedan använde jag bareminerals men sedan hittade jag till tiki mineralpuder och är helt fast!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad spännande, det måste jag prova framöver. Tack för tipset!

      Radera
  9. Jag bytte från Bare minerals till Tikei (www.tikei.se) för några år sen. Har aldrig ångrat det!

    SvaraRadera