lördag 8 september 2012

Lin eller bambu


Handdukar i bambu från Granit. (bilder: www.granit.com)


Hittills är nog Himlas handdukar Lina mina favoriter. Bomull med lin i. Tyvärr är de ganska dyra. Jag gillar dessutom att ha vita handdukar och med tiden behöver de ju bytas ut. Funderar på om jag ska byta "serie" nu när många av handdukarna blivit solkiga.

Vad tror ni om handdukar gjorda av bambu. Bambufibern ska ju påminna om lin. Jag har stickat i bambugarn och det är fantastiskt mjukt och skönt. Granti har handdukar som är 70% bambu och 30% bomull. Är det någon av er som testat dessa?

9 kommentarer:

  1. Vi pratade också om våra handdukar igår här hemma :S
    Detta var något jag inte hade hört tidigare:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh Granit, dom kan dom, de har verkligen hur mycket fint som helst:)

    Hoppas att du får en fin fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Har aldrig hört om bambu i handdukar, men det kanske är bra! Granot brukar ju kunna!Du får testa!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Väldigt fina handdukar du hittat! Jag har faktiskt fått ett par i bambu från Granit och gillar dem!

    Kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad glad jag blir för ditt svar :) Nu måste jag ju också testa dom. Tack!

      Radera
  5. Jag har testat bambuhanddukar tidigare och gillar dem. Blev också sugen på de från Granit. Nytt hus kräver ju nya handdukar, eller hur?!? :) Kram /Nellie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! :) Låt mig höra om du testar dom innan mig!

      Kram Linda

      Radera