onsdag 12 september 2012

Köksinspiration



Fet tjock skåpsvägg med hål för häll och fläkt. Ja tack. (Bild: www.marbodal.se)


Nä vi ska inte byta kök. Vårt är bara fem år gammalt. Jo jag är jättenöjd med vårt men man kan ju alltid förnya sig lite. Så om jag skulle bygga ett nytt kök idag skulle det få se ut ungefär såhär. Jag gillar feta tjocka väggar av bara skåpsdörrar i kombination med ett stort "hål" för häll och fläkt. Så läckert. Maffigt. Visst kräver det sitt rum dock. Inspireras kan man alltid.

En liten förändring är dock på gång i vårt kök. Det är nog på tiden för lite före/efter-bilder av vårt kök snart. Samt den nya lilla förändringen som är på gång. Man kan väl säga att jag tröttnat på några öppna hyllplan...

3 kommentarer:

  1. Det ser jag fram emot!!:) köksbilder är alltid kul!

    SvaraRadera
  2. Säger också ja tack. Vi ska totalrenovera vårt kök snart. Tror dock inte att jag får igenom ett sånt här modernt och stramt kök. Vårt hus är för gammalt och det skulle nog inte passa in. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad spännande Sahra! Å hoppas vi får följa renoveringen hos dig. Jag tycker faktiskt det viktigaste i en renovering är att man följer just husets stil. Det är då det skapas harmoni på nåt sätt. Jag brukar säga att "detaljerna gör helheten" och samma är det ju egentligen med rummen i ett hus. Allt kan delas upp i detalj eller helhet. Krytiskt skrivet kanske. Men rummen blir detaljerna och huset i sig står för helheten. Oj vad kryptiskt detta blev :) Ja ja, du kommer nog göra rätt val för Er är jag övertygad om.

      Kram kram

      Radera