måndag 20 augusti 2012

Vilken start


Idag fick jag en blomsterbukett. Skön stil på min iPad-spelande dotter.
 

Det blir inte alltid som man tror. Jag gissade nog på en tungstartad vecka. Att dottern skulle vara trött efter förskolestarten idag och att jag också skulle känna mig sliten efter helgen och två dygn ensam med våra två barn. Men icke.

Lilly var på strålande humör hela dagen, från att hon vaknade tills hon gick och lade sig klockan sju. Hon låg och småpratade för sig själv i sin säng på morgonen, det är ett tecken på att hon är utsövd. Hon blev hur glad som helst när maken lämnade henne på förskolan på förmiddagen. Det kunde ju lika väl tagit en tid att komma in i det igen efter låååångt sommarlov. När jag hämtade henne var hon så glad, så glad. Hon ville visa vad hon grejat med och småpratade i vagnen på hemväg. Hemma åt vi mellanmål i trädgården och när regnet och åskan kom målade med fingerfärg, spelade iPad-spel och kollade på film om en varg som heter Lilly. Vår Lilly var så kramsjuk och go, jag fick pussar stup i ett. När hon hade ätit middag ropade hon till mig i köket: "Tack god mat". Första gången hon säger så. Åååå man blir ju genomlycklig.

Till råga på detta så kom maken hem från jobbet med den finaste blomsterbuketten. Som tack för att han fick fritid i helgen. Visst blir man glad.

En bra start som sagt. Hoppas din vecka också startat bra!

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig måndag. God fortsättning framöver också.
    Kram

    SvaraRadera
  2. ÅH vilken härlig start, den var du värd:) Hoppas att veckan fortsätter lika bra!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, vad härligt! Vilken perfekt start på veckan! Hoppas att det fortsätter så! :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig start på veckan!

    SvaraRadera
  5. Härlig måndag! Hoppas resten av veckan blir lika bra!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastisk dag! Lycka med glada barn och make:) kram Victoria

    SvaraRadera
  7. Blommor från maken? Och glada barn? Blir inte mycket bättre...

    SvaraRadera