måndag 13 augusti 2012

Träarkitektur i yttersta havsbandet

Villa Plus. (Bild: Åke E:son Lindman)
 

Ibland ser man villor som man fastnar lite extra för. Detta var för mig en sådan. Det lär förbli en dröm men att drömma kan också vara trevligt för en stund. Huset visas på Byggahus.se och skriver i kommentarerna att de tycker det ser förfärligt ut. Jag tycker det är riktigt läckert. Någon tycker det är som ett skyltfönster. Jag tycker glaspartierna är vackra. Självklart skulle jag inte vilja ha dessa fönster i ett bostadsområde. Men har man bor i yttersta kustbandet skulle jag verkligen inte ha något emot stora glaspartier. Alltså, vilken utsikt de har. Grymt vackert. Jag gillar verkligen den långsmala altanen vilken liksom blir som en brygga utmed hela husets långsida. Titta och njut. Bilderna har jag hämtat här. Där kan ni även se några fler bilder tagna av Åke E:son Lindman.





 




2 kommentarer:

  1. Hej, vad snyggt!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Jag har sett det här huset nånstans (i ett inredningsmagasin, men minns inte vilket) och oj så fint det är tycker jag! Riktigt läckert och annorlunda och inte alls så opraktiskt som det vid första anblick kanske ser ut?

    SvaraRadera