onsdag 22 augusti 2012

Firad på förskolan


Lilly visar hur många år hon är.


Min två-åring blev idag firad på förskolan. Så gulligt av personalen att även fira "sommarlovsbarnen", de barn som inte går på förskolan under sommarlovet. Idag var det kalas för Lilly, med paketöppning, sång och dans bland ballonger. Hon fick en lite bok som heter "Fågerskrämmans hemlighet" och den har vi läst några gånger i eftermiddag.

När jag hämtade min dotter klockan halv två idag hade personalen redan hunnit göra ett kollage med bilder från kalaset som satt på dörren i hallen. Sånt här blir man ju så glad av som förälder.  Jag ser både lite blyghet och lite nöjdhet i minen på dottern på bilden.

 
Bilder som förskolepersonalen tagit, jag har fotograferat av genom plastfickan som kollaget satt i :)



Såhär fint möttes jag av på dörren in till min dotters avdelning.



4 kommentarer:

  1. På förskolan inne i stan uppmärksammades barnens födelsedagar. Att de har tagit bort glass/tårtakalas har jag full förståelse för. Men en krona, en liten present, sång eller bara något. Molly fick visserligen välja lek igår, men det var också allt. Lite beiget tycker jag. Kram

    SvaraRadera
  2. Gulligt, grattis till fina dottern kram

    SvaraRadera
  3. Nämen så gulligt av dem! Förstår att Lilly blev glad:)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken omtänksam personal. Dom har verkligen tänkt till. Underbart.

    SvaraRadera