söndag 8 juli 2012

Lyx eller budget - regnkappa






Vilken är lyx och vilken är budget tror du?
 


För att kunna vara ute obehindrat även dessa regniga sommardagar började jag reka bland regnkappor. Just regnkappor. Kappor. Så jag ska slippa ta på mig regnbyxor. Ilse Jacobsens regnkappa i naturgummi är en klassiker vad jag förstått. Den finns i många härliga färger så det skulle garanterat bli svårt att välja färg. En gul skulle kunna pigga upp en grå dag. Eller hur. Och kanske skulle även Lindex gula regnkappa klara detta. Pigga upp. Och hålla regnet borta en stund.

Men, som oftast. Varför gillar man den dyra bättre?? I detta fallet gillade jag inte Lindex gula nyans när jag tittade på den i verkligheten. I alla fall inte mot mitt ansikte. Ilse Jacobsens är mer varmgul. Bättre till mig.

Tyvärr är det inte bara nyansen som skiljer utan även priset. 399 kr på Lindex eller 1199 kr för Ilse Jacobsens. Men som jag nämnde nyligen har jag budgivit på en Ilse Jacobsen på Tradera. Och jo, den blev min, nästan till priset av lindex-regnkappan. Den är tyvärr inte gul men även en benvit kappa kan nog lysa upp i dystert regn.


 Regn och rusk. Mitt Tradera-fynd. (Bild: lånad)

8 kommentarer:

  1. Oavsett vad du väljer kommer det bli bra, jag köpte en Sebago wayfarer rengrock förra året och det är verkligen det bästa plagg jag har, till och från jobbet och hämta barnen samtidigt som man är snygg och slipper bli blöt. Hoppas du kan välja. kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att den benvita ser fin ut. Grattis till vunnen auktion!

    SvaraRadera
  3. :D vad gullig du är som tänkte på mig med Lucy-tröjan! Peak har ju ofta skön kvalité och när man hittar på rean blir man så glad. Det är faktiskt en sån luvtröja jag har på bilden när jag springhoppar på stranden. Jag håller med dig om att det oftast är så att man gillar den dyraste. Det är bara så synd att det ofta skiljer så mkt i pris. Då är ju tradera guld!! Jag gillar den vita massor. Men hoppas att du inte får så mkt användning för den i sommar :D Stor kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till Traderavinsten! Jag har också funderat på om jag skulle skaffa mig en regnkappa, verkligen bra så man kan gå ut i även de blötaste väder. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera
  5. Men vilken tur du hade med regnkappan! Den vita var hur snygg som helst. Man kan verkligen undra, varför är det så att man så lätt faller för det dyrare alternativet? Det gör jag också allt som oftast.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vilket fynd! Hur fin som helst. En sån regnkappa har man i många år sen, så jag tycker inte att det gör något om den kostar annars:)
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Fynd! Men när det gäller regnkappor ska man nog satsa på det man gillar och tro på kvalitet om, det är ju inget man köper varje år.. Jag köpte en Didrikson när jag var F-ledig, skönt att dra på en kappa och gummisar när det regnar och man ska vara ute..

    SvaraRadera
  8. Ser inte skillnad på sådant där ;) Tycker dock att båda var snygga, jättehärlig färg!

    SvaraRadera