onsdag 25 juli 2012

2012.07.24



Härliga sommar. Härliga semester. Nu känns alla dagar som lördag. Idag blev det elvakaffe på altanen. Några minuter med kaffekoppen, solhatt och tidning. Efter barnens lunchtupplur har vi blivit uppassade till tusen av fina vänner. Kaffe och hembakad tårta på eftermiddagen. Fantastisk tårta som jag bara måste dela med mig av sen när jag får receptet. Barnen lekte både i poolen, sandlådan, lekstugan och gunglade (som Lilly säger). Gissa om hon trivs med sina kompisar. Stora tioåriga tjejen som passar på och ser efter henne så bra. Mellankillen som kommer och klappar på Lilly och frågar om hon vill vara med och leka med det mesta. Fyraåriga tjejen vars namn Lilly säger trettioelva gånger om dagen när det närmar sig att vi ska träffas. På kvällen bjöd vännerna på 25 grader utomhus och jättegod grillmiddag. Till förrätt inte vilket tilltugg som helst utan hembakat knäckebröd och lite annat smått och gott. Mmmm. Jag hoppas få detta knäcke-recept också. Om det hjälper. Måste hitta lite tid också. Eller energi. Vet egentligen inte vilket jag saknar mest. Idag har jag i alla fall fått påfyllt med lite energi.

3 kommentarer:

  1. Vänner som bjuder på energi är dom bästa vännerna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Låter mysigt värre det där. Energi är bra (tack och lov att det finns människor som ger sådant).
    Fina bilder!

    Ha det bra i sommaren
    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Tack söta ni för att ni kom, det är så kul att ha er här! Och jag kan lova att våra barn tycker att det är lika roligt som Lilly! Lilly är ju bara för söt och Valter...sicken goding...han skrattade så han fick hicka flera gånger:)

    Recept kommer snart, jag lovar!

    Ha det gott & hoppas att vi ses snart igen!

    Största kramarna

    SvaraRadera