måndag 11 juni 2012

Småprat från dagen



Vid middagsbordet.


Småprat från dagen:

När Lilly kom hem från förskolan sade jag till henne att jag hade saknat henne idag. Då säger hon "myyyyycke".

Till middagen frågade maken om Lilly ville ha parmesan i gratängen. Lilly tittar på mig och säger "ost" ifall jag nu hade glömt vad parmesan var.

Sedan fick Lilly ett digestivekex med Creme Bonjuour Pepparot. Då håller tjejen upp kexet, pekar på osten och säger "gillllllla" med sin småländska.

Vid läggdags står jag och klappar Lilly i nacken och småpratar om dagen som varit. Avslutar med att säga att jag tycker om henne. Då säger hon "myyyycke".

Vad härligt det är att höra de små orden från sina barn.

6 kommentarer:

  1. Sötnosen.
    Parmesan och pepparrot? Vilka smaklökar hon har den lilla

    SvaraRadera
  2. Härligt när de kan börja att kommunicera med ord vad de känner och tycker.

    SvaraRadera
  3. Åhhhh, ja man blir alldeles varm i hjärtat!

    SvaraRadera
  4. Så sött! Och et bästa är att det blir bara roligare och roligare. Lilleman kan hålla igång riktiga diskussioner nuförtiden och man brister ut igapflabb varje dag med honom :)
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Så länge orden är rara är det gulligt. Ju äldre det blir ju tristare ord kan det poppa ut, bara så där....

    Ha en fin dag och njut av allt det rara :-)

    SvaraRadera