tisdag 26 juni 2012

Kära reatider


Tre till mig, tre till maken.


Vem gillar inte rea? Särskilt när man får åka på VIP-rea och handla för 40% i HELA butiken. Tack för inbjudan, du vet vem Du är! Jag smet från familjen igår kväll och sysselsatte mig med ett reabesök. Ja, ni ser väl i vilken butik jag var.

Sedan barnen föddes har jag märkt att jag handlar på ett annat sätt liksom. Inte ofta och kortsiktigt längre utan mer sällan och långsiktigt. Att hitta kläder som man tror kommer fungera även nästa säsong och kläder som håller efter många tvättar. Då är det extra kul att handla på reorna då man har råd att köpa sig några plagg på en gång. Sen kan man ju komplettera med billigare plagg till "modeplaggen". Eller som när man är nyförlöst och behöver fylla på byxförrådet, då är H&M bra.

Hur mycket rea ska det vara då för att du ska lockas? 10% nästan kvittar tycker jag. 20 % kan jag lockas av om det är mitt i säsongen. 30 % rea i slutet av säsongen är gränsfall. 40 % och 50 %, då handlar jag gärna. Vid 70 % då blir jag tokig, men som tur är finns det ju ofta inte så mycket kvar som passar i storlek då. Har du gjort några fynd?

8 kommentarer:

  1. Ha ha ja det är intressant det där. 10% bryr jag mig heller inte om. 20% i början av s om det är något speciellt jag spanat in. 30% nu kan också kvitta för det är så många som kör på 50% . Många fina fynd hittade du iaf. kram

    SvaraRadera
  2. Ofta handlar jag det jag vill ha oavsett rea. Ibland, när jag är lite tveksam till något, dvs när kärlek inte uppstår omedelbart, kan jag tänka mig att gå och kolla läget vid rean. Förra veckan handlade jag en hel del Hunky Dory och ett Chill Norway plagg till 30-40% rea. Det var ok. Brukar sällan hitta något när det är 70%. Jag handlar aldrig för handlandets skull utan det ska vara lite kärlek och habegär som måste väckas för att jag ska handla. Verkar som du har gjort några sjyssta fynd. Funderar på att gå in på Pop och kolla om de ev har något vettigt till Molly. Typ skaljacka eller regnkläder. Gör inget om det är flr stort och jag får hålla på det till nästa säsong. Kram Sahra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fniss, jag får väl erkänna att jag ofta handlar oavsett rea också men jag intalar mig att jag inte behöver få lika dåligt samvete när det är rea ;) Hunky Dory gillar jag, vore kul att se vad det blev!

      Pop är bra just för att de är ganska tidlösa och då gör det inget om man sparar det till nästa säsong. Gör väl inget ändå i och för sig :) Jag köpte på Esprit till Valter till nästa sommar. Det är ju en chansning med storlekar men det får man ta.

      Radera
  3. 40-50% måste det vara, annars bryr jag mig inte! 70%... då snackar vi! ;)

    SvaraRadera
  4. Fint! Älska rea ;D

    Kram

    SvaraRadera
  5. Pomp de Lux till 50% missar vi inte, fick en leverans idag. Villervalla har hur mycket som helst på sin rea och vi väntar på paket även därifrån. Mamma har även fyndat klänning från Branting.

    H&M rea och liknande är mindre intressant!
    Kram Lova

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att du hittade mig genom Camillas blogg! Jag älskar reor. Håller med dig om dina tankar kring reasatser. Det enda som jag köper till 10%s rea är dyra inredningssaker som jag redan har tittat ut i förväg. Annars köper jag bara när det är 50% eller mer.

    Jag ger nog denna tvål tummen ner. Camilla tyckte likadant... I fortsättningen ska jag istället köpa Savon de Marseille-tvålarna, som jag tycker är bra mkt bättre.

    Tyvärr är det inte mitt sovrum! Jag hade glömt att länka till Sköna Hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kanske jag ska hålla fast vid Savon istället låter det som. Tack för ditt utlåtande!

      Ni kommer säkert få ett lika fint sovrum som det du visade och även det du visar idag. Snygg-snyggt!

      Lycka till med flytten!
      Kram Linda

      Radera