söndag 24 juni 2012

Frukosthörnans möblemang



Fermob Bistro blir frukosthörnans möblemang. Fast i svart och med runt bord. (Bild från Länna Möbler)


Innan man har bestämt sig känner jag mig alltid hur velig som helst. Nu har vi bestämt oss och det känns riktigt skönt i magen. Äntligen. Efter att ha velat mellan olika utemöbler till framsidan har vi äntligen beställt. Nu längtar jag både efter möblerna men framförallt efter värmen så man kan sitta ute i morgonsolen av avnjuta frukosten. Och semester såklart. En vecka kvar till semestern. En månad tills möblerna kommer. Tur maken tagit lång ledighet i sommar så vi hinner.

De röda möblerna ovan har vi beställt i svart och jag tror att den nätta stilen kommer passa fint till framsidan och den japanska mörkröda lönnen som står precis bredvid uteplatsen där jag gärna vill ha lite japaninspirerad stil.  När maken hittade bilden ovan kändes det direkt att det var dom det skulle vara. Han har föreslagit dessa innan men då har jag inte sett på möblerna på detta sätt även om jag tyckt att dom varit fina. Nu har han övertygat mig. Det är ofta det är såhär hos oss. Jag ska övertygas först. Maken är snabb att bestämma sig, gillar han det så gillar han det liksom. Jag måste fundera en tid innan jag vet vad jag tycker. Fundera eller övertygas. Nu har jag övertygats och det är inget jag har något emot. Snarare tvärt om, det hjälper ju veliga jag till att komma till beslut. Och det är skönt.




Bordet finns i en mängd färger. Vårt blir svart.

10 kommentarer:

  1. Det där kommer passa in riktigt fint på framsidan, tror jag!

    SvaraRadera
  2. Jag kan tycka det är svårt att bestämma sig innan man fått in det i sin rätta miljö. Så därför bestämmer jag aldrig någonting utan det blir mest bara blaha jaha typ. I ert fall tror jag ni har gjort ett superval. Klassiskt och snyggt. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket bra val Linda! Vi var också inne på just de! Riktigt snyggt!

    Det kommer bli gardiner. Det mjukar upp! Tror även att de är lättare om nu en olycka skulle hända med små barn. Sedan har vi ju inte tänkt ha den gardinen utdragen mer än när vi är där och solen "stör". Kommer bli bra! :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tjusigt! :) åka många härliga glada färger det fanns men svart blir nog riktigt snyggt!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin inspirationsbild! hoppas ni blir nöjda, med det fina bordet! kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Det kommer utan tvekan att bli jättesnyggt! Ser fram emot bilderna... :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  7. Blir kul att se när det är på plats :) kram Diana

    SvaraRadera
  8. Jätteläckra! Som godisar, finns i alla färger! Svart är coolt! Men har du provsuttit på stolen? Jag gjorde det i våras! Tänkte att de är praktiska som gäststolar. Enkla att vika ihop! Men jag tyckte inte att de var sköna att sitta i! Mer en prydnad! KRAM! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj det låter ju inte bra... Jag har faktiskt inte suttit i dom, hur knäppt som helst tänker jag nu när jag skriver här. Men jag har kollegor som har dom och är nöjda. Det ska ju "bara" vara en frukostplats dessutom. Resten av dan får de bli som prydnad :)

      Radera
  9. Jättefina! Hoppas de är bekväma också, annars får ni väl skaffa er sittdynor så blir det nog bra. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera