onsdag 13 juni 2012

2012.06.13


Morgon och på väg till förskola. Idag blev det jeansklänningen från farmor och nya stickade koftan från mormor.


Denna vecka känns det som vi inte gjort annat än varit i lekparken och gungat. Så även denna dag. Det hör väl inte till vanligheterna att vi klär oss i klänning till lekparken men denna vecka har vi klänningstema eftersom det är sista veckan i förskolan, sen väntar sommarlov för Lilly.

För tillfället har jag tyvärr varken ork eller tid att läsa era bloggar och jag saknar att inhämta inspirationen som jag annars får hos er. Inget särskilt inspirerande är det att titta in hos mig heller, men men, just nu upptar vardagen hela mitt dygn och det avspeglas väl också här på bloggen. Kanske kan detta ändå inspirera några till att packa mellanmålet i en korg och gå och inta det i lekparken istället för hemma. Frisk luft mår man gott av. Särskilt när man är trött. Jag längtar tills jag får sova hela nätter igen (hm... får nog längta ett tag...) och längtar tills maken har semester. Känns som hemmet förfaller och jag bara försöker överleva dagarna för tillfället. Det är väl såhär småbarnsåren är gissar jag.



Här ser ni en som trivs i gungan.

6 kommentarer:

  1. Att barn aldrig får nog av att gunga! Ja det är inte helt lätt att hinna med allt! Jag tycker fortfarande det är svårt men man lär sig att det inte är så viktigt om det är städat eller inte! Kram på dig hoppas du får någon lyxig helnattssömn snart det är guld värt!

    SvaraRadera
  2. Mina tjejer har alltid klänning.... :)

    SvaraRadera
  3. Även fast det var några år sedan jag var hemma med en bebis och en nästa 3-åring så kommer jag precis ihåg känslan.
    In i dimman liksom. Fullt med alla måltider, leksaksplock, blöjbyten och tvätt. Och så den där sömnbristen...

    Känn lugnet i din bubbla och andas djupa andetag.
    Det blir bättre!! :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Den där sömnbristen.... Låt det förfalla hemma och njut stunderna. Kram

    SvaraRadera
  5. Känner igen mig sååååå. Vill oxå sova, hemmet förfaller och jag förfaller....man hinner inte mycket på en dag mer än gunga,laga mat,byta kläder,blöjor och gå en tur med vagnen!!!!!

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt leende, på en glad tjej! :) Jo, den där sömnbristen är ju inte att leka med, men det blir ju oftast bättre efter bara ett par månader, och vad är väl det i ens långa liv. Men, det gör en ju inte piggare, bara lite mer hoppfull. :) Vi får hålla ut tiullsammans! Kram /Nellie

    SvaraRadera