måndag 28 maj 2012

Vår dag


Min polkarandiga tjej visar fläcken på knäet från dagens utomhuslek på förskolan med gatukritor. Fläcken smälte samman väl med den rosa färgen i ränderna, så hon valde nog krita med omsorg. Top och tajts från Tumble N Dry, ett märke som jag nyligen upptäckt och blivit förtjust i. Även gårdagens vita tjats är från TND.


Idag hämtade jag min tjej tidigare på förskolan. Jag och Lillebror var på BVC strax innan lunch och plockade då upp Lilly på hemväg. Jag tänkte att det kunde vara skönt för Lilly att sova hemma och ostört nu när hostan kommit tillbaka på nätterna. Dessutom var det skönt för mig att slippa åka iväg igen efter bara en timma hemma. Jag hade också hoppas på att båda barnen skulle sova samtidigt så jag också kunde ta en tupplur, men min tupplur blev bara 20 minuter. Kanske är det just vad en tupplur bör vara egentligen. När Lilly vaknade sov Lillebror gott i ett par timmar till så han fick vara kvar inomhus medan tjejerna tog med sig babyvakten och gick ut i trädgården för att leka. Det är roligt att vara ofta i trädgården som vi är i år, man riktigt ser hur växterna växer från dag till dag. Helt otroligt.

Lillebror vägde 4620 gram och är 56,4 cm lång.


Självfallet en stund i sandlådan.

3 kommentarer:

  1. Gulligaste lilltjejen. Vilka ögon!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Allt är så mycket lättare nu när man kan vara ute med barnen utan alla overaller och kläder. Älskar sommaren!

    SvaraRadera