tisdag 22 maj 2012

Solhatt och gummistövlar


 Såhär glad blir man i solhatt och gummistövlar.



Lilly har blivit frisk från sin dunderförkylning men i helgen hoppade den över på maken istället. Så igår när jag hämtat Lilly från förskolan tillbringade vi eftermiddagen i trädgården. Maken och Lillebror sov gott inomhus. Alla var nöjda. Nu håller jag tummarna för att Lillebror ska klara sig från detta förkylningsvirus.

Lilly invigde sin nya röda solhatt och ville trots att det inte fanns en droppe regn ha sina prickiga CelaVi-stövlar som jag reafyndade för väldigt länge sedan. Ibland har jag upptäckt att det är svårt att förutse storlek osv för framtiden, då blir inte ens rea-köp billiga. Men ibland blir det bra också.

Jag passade på att dra upp lite ogräs och Lilly traskade bredvid mig och småpratade och sjöng lite grann. Vi kikade också på de fina blommorna i äppelträdet.


 Äppelblomster.




På och av med hatten. Och så kunde man visst gömma sig bakom den också.



 Mössa Villervalla, tröja Po.P., byxor Po.P., stövlar CelaVi.

5 kommentarer:

  1. Så söt!! Riktigt bra hatt du har hittat till henne! Jag är på jakt efter en idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade även en sådan här hatt förra sommaren och det är en favorit i repris. Rekommenderas varmt!

      Radera
  2. Hon har verkligen glimten i ögonen :) ser så busigt söt ut på bilderna!

    SvaraRadera
  3. Så fin hon är lillgumman! Klart att hon gillar sina fina stövlar. Hade jag haft sådana glada stövlar hade jag också haft på mig dem när det inte regnar. :)

    Kramar

    SvaraRadera