lördag 26 maj 2012

Skepp å hoj



Nybadad Lillebror. 


Lillebror fick sig ett bad igår när det var så varmt. Visserligen badar ju de små ganska varmt (37 grader), så svalkande är det kanske egentligen inte. Men ett bad är ju aldrig fel. Han gillar det dessutom. Hans första bad på BB var ingen höjdare men nu njuter han när öronen kommer ner under vattenytan och ljudet påminner om i magen.

Efter ett bad vill man ju ha rena kläder. Varför inte en liten skepp-å-hoj-body i värmen. Blått, rött och vitt är verkligen somrigt för mig. Bodyn är från svenska ekologiska Duns, detta är vårt första plagg därifrån. Har du testat dom? Gillar du ekologiska kläder?


 Lite luft på altanen i kvällssolen. Solhatt Po.P.

6 kommentarer:

  1. Vilken söt body! Jag läste faktiskt om svenska Duns i en engelsk tidning, där det hypades som ett innemärke, så det var första gången jag hörde om dom! Ska definitivt kolla in dom mer. Annars kan jag tipsa om Blingos ekologiska kläder som är riktigt fina o just nu har de sommarrea! :)

    Förresten, badas bebisarna redan på BB i Sverige? I Tyskland är det typ dödsstraff om man badar dom innan navelsträngen fallit av! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att riktlinjerna kan vara så olika, jo här badas de på BB. Inte så att man måste men de frågar om man vill och om man vill ha hjälp får man det. Sen rekommenderas att de badar cirka en gång i veckan som spädbarn oavsett om naveln fallit eller inte.

      Vad kul att du läst om Duns. Innemärke, då är vi rätt ute då ;)

      kram linda

      Radera
    2. Inte det första som skiljer sig åt ganska mycket mellan Sverige och Tyskland! Ibland är det svårt att veta vilka riktlinjer som man ska hålla sig till..!

      Jag surfade runt lite igår under Eurovision och klickade faktiskt hem två Duns-plagg! En skjorta med midsommarblommor på, den måste ju Alfred ha på midsommar! :)

      Radera
  2. Vilken sommarfin liten lillebror. När mina var små (över 20 år) oj vad det lät gammalt, badades alla barn och man blev visad av personalen hur man skulle göra.
    Ha en skön kväll! Anita

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder på sötisen! :D


    Sv; hihi, ja poolen kommer nog användas flitigt! ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag smäller av vad söt han är! Verkligen söta barn!
    kram Helena

    SvaraRadera