söndag 27 maj 2012

Mors dag



Idag hyllar vi alla mammor. Likaså jag har firat min mor. Detta genom att jag och mina syskon med familjer blev bjudna på middag av mor & far på en herrgård i närheten. Borde ju varit det omvända en sådan här dag egentligen. Jag var lite orolig för hur det skulle gå med två barn på restaurang, varav en med kraftigt spring i benen. Men det gick så himla bra. Lillebror sov nästan hela middagen. De slutade med att min mamma frågade om hon fick ta upp honom från vagnen fast han sov. Såklart hon får. Och Lilly blev underhållen av alla så inga problem för henne heller.

Jag tycker bara så synd om min dotter idag som vaknade i morse och var jättesnuvig igen. Och hostig. Hon ropade på oss även i natt och när vi kom in pekade hon på överläppen och sade högt och nästan lite ledset "snoooooor". Alltså hur många gånger ska förkylningen återkomma egentligen. Stackare, kan hon aldrig få känna sig helt pigg? Hon har ju bara varit frisk i knappt en vecka typ. Detta virus verkar gå runt i vår familj. Tur att vi har en tid till vårdcentralen på tisdag då de ska kolla henne för allergier. Jag ska även be dom ta prov på mykoplasma enligt läkaren på barnakutens inrådan.

Efter middagen fick Lilly springa av sig i gräset utanför. På bilderna ser hon nog ganska pigg ut ändå även om näsan rinner. Solhatten är ett hett tips. Lillebror fick en likadan av gammelmormor häromdagen och jag tyckte att det kunde vara skoj om de har likadana. Det ångrar jag inte en sekund. Solhatten från Kik Kid är tunn och sval. Lilly gillade den verkligen. Hon blev inte svettig och tyckte själv att det var skönt att slippa solen i ögonen även i bilen. Detta är första huvudbonaden som någonsin fått sitta på i bilen. Det ni. Och om någon har likadana tajts som Lilly kan jag direkt säga att de hamnade med rumpan fram, men det går det också. Vi hann inte vända på dom. Strunt samma.

_ _ _ _ _ _ _ _

Uppdatering:
Flera av er verkar gilla klänningen som är från Nova Star och heter Noomi. Ni kan se fler bilder här: http://alltochelleringet.blogspot.se/2012/02/paisleymonstrad-noomi.html.

7 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag ni haft! Och en alldeles förtjusande klänning Lilly har. Hade egentligen tänkt fråga var man hittar en sådan, men kom på att jag inte ska köpa en enda klänning till den här säsongen till lillsnäckan. Det är galet svårt. Men galet ekonomiskt :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag ♥ Så söt klänning den lille har!

    kram CC

    SvaraRadera
  3. Men åh så söta bilder. Och åh, lillebror ät ju för söt. Har han fått någon namn än?
    Han ser på något sätt större ut än Harris-sparring med spagettibenen som nu äntligen har överstigit sin födelsevikt på stadiga 4,1.

    Hoppas du haft en fin Mors Dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi kallar honom vid namn här hemma nu, men är inte helt hundra säkra än så tills dess skriver jag inget här. Men det är nog nära nu :)

      Idag ska vi iväg och väga Lillebror, ska bli spännande att se vad han väger nu. Vi missade vägningen förra veckan pga sjukdom.

      Skönt att Harris vänt uppåt nu och nått födelsevikten.
      Kram Linda

      Radera
  4. Men så bedårande söt hon är!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastiskt vacker klänning hon har, din lilla fina sessa! Det låter som att du har haft en riktigt fin dag :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  6. Jobbigt med all förkylning kan ju kanske vara någon allergi. Vilken underbar klänning hon har.
    Ha en bra dag!

    Kram
    Karin

    SvaraRadera