onsdag 2 maj 2012

Magis till smulorna

Magis sopborste. Frågan är i vilken färg? (Bild: www.magisdesign.com)
 

Smulorna under matbordet kommer garanterat inte minska under de kommande åren. Med en tjej på ett år och tio månader blir det en del på golvet efter måltiderna. Och vips så kommer ju även lillebror bli stor och lämna smulor på golvet. Smulor är väl i mildaste laget. Matrester kan man nog mer kalla det som ligger under vårt bord.

Jag hade tänkt att köpa en sådan där dammsugare med skaft ni vet (typ denna) men har efter inrådan från mor och några andra förstått att de kanske inte riktigt klara av den typen av "smulor". De är nog kanon till riktiga brödsmulor gissar jag. Men det är ju inte direkt brödsmulor vi ska suga upp. Det kan liksom vara köttbullar. Har ni erfarenhet av sådan här dammsugare kanske?

Nu lutar det istället åt en sopborste som är snygg nog att ha framme och nära till hands. Kanske en Magis Sopborste. Jag har länge sneglat på dom men inte känt något behöv förr. Innan barnen fanns hos oss räckte det liksom att dammsuga en gång i veckan. Nu behöver dammsugaren fram en gång om dagen. Och jag vill varken hämta upp dammsugaren från källaren varje gång den behövs lika lite som jag vill ha den stående framme. En sopborste får det bli. Vilken färg gillar du bäst?

15 kommentarer:

  1. Den vita är såklart min favorit men då gillar jag ju att allt ska vara just vitt. Annars är den röda med lila borst riktigt färgglad! :) Nyfiken har ni kommit på något namn till lillebror? Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vit blir det nog här med. Alltid gångbart :)
      Nä lillebror har inget namn ännu. Det dröjer nog lite...

      Radera
  2. Den svarta. Eller den längst till vä.
    Jag har en vän som la en bit vaxduk under barnstolen. Hon lyfte bara bort stolen och duken och skakade av. Smart va?

    SvaraRadera
  3. Så snygga! :) städningen blir genast lite roligare med en så här ;)

    SvaraRadera
  4. Jag skulle nog färgfega ... eller välja den längst till vänster. Har n sådan dammsugare och den är superbra till smulor och damm men inte till kladdet. När E var liten hade vi dels ett stort plastunderlägg ( ungefär som ett tallriksunderlägg men större) från Mairo under - med snygga mönster, och i perioder även en bit vaxduk. För det värsta grötkladdet.
    Annars sopset ihop med en sådan dammsugare. Vi har en som är modell äldre, tror att de nyare har bättre "sug". Den är även bra till grus i hallen men inte kladd då tyvärr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vilka bra tips! Gruset i hallen hade jag inte tänkt på, men det lär ju bara också öka med åren :) Färfega är nog precis vad jag gör också.. men kom precis på att det ju inte tllhör någon skyffel till denna... hur har de tänkt tro !?!?

      Radera
  5. Grattis till ert nya lilla knyte!! Hoppas allt gick bra.

    Ja, smulor blir man nog aldrig av med ävan om de är stora eller små.
    När vi var i Thailand för några år sen så hyrde vi ett hus där. Köksbordet var gjort som nått rutmönster, ser väl snyggt ut men hur opraktiskt som helst då det var stora ruthål över hela skivan och allt i smulväg m.m. hamna på golvet. Vi köpte en vaxduk och la över!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Vi hade en sån dammsugare förut... helt värdelös att suga "barn-sull-smul" så den sålde vi på loppis. Nu kör vi på sop... men inte en lika snygg =)

    SvaraRadera
  7. Hihi skulle jag välja så väljer jag den vita eller den svarta hihi! Våga INTE färg lixom!!
    Jag vill även önska dig en kanon fin fredag!
    Kramkram

    SvaraRadera
  8. Vi har en ergorapido och jag är helnöjd (nu har iofs batteriet laddat ut helt och hållet så jag måste byta det). Framförallt är den praktisk att ha den ståendes framme så det går fort och perfekt till de små smulorna och dammet. Till det större måste man (matkladd typ) brkar jag bara ta en blöt bit hushållspapper efteråt.

    Hoppas ni mår bra och njuter av er lilla bebis!

    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Den vita hade det fått bli tror jag... Jag suktar efter en sån där gammal hederlig i trä här annars. Tycker att de är så fina :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja!! Dom är ju fina! Hade glömt... Var köper man en sån, finns det på nätet? Tack för tipset! Kom nämligen på ovan sopborste inte har någon tillhörande skyffel...

      Radera
  10. Så roligt att se dig i farten igen. Hoppas allt är väl med den lilla familjen. Välj en snygg färg som dottern gillar, så kanske hon sopar åt dig.
    Ha en bra dag! Anita

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera