lördag 5 maj 2012

Hjälpredan i trädgården


Lilly stormtrivs med vattenslangen. 
Kläder: galonbyxor från Po.P, prickig mössa Po.P, Tröja Hv71.


I torsdags började maken att arbeta igen efter att lillebror fötts. Han har visserligen bara varit hemma en vecka men för att underlätta för mig på fredagar framöver när inte Lilly får vara på förskolan kommer han istället att vara hemma med oss dessa dagar. I torsdags fick jag back-up av mina föräldrar som snällt hämtade Lilly på förskolan och det var en väl vald dag eftersom lillebror var ledsen mest hela dagen. Usch vad jag blir stressad inombords när man inte vet hur man ska trösta dom små liven. Men ibland går det ju helt enkelt inte. Jag var i alla fall glad att jag hade sällskap och underhållning till Lilly på eftermiddagen. Dessutom hann min pappa både köra skräp till sortergården och fixa med friggeboden som renoveras. Växterna behövde ju även få en skvätt vatten i solen och Lilly var inte sen med att hjälpa till. Hon stormtrivs när hon får gå och vattna växterna i trädgården. Idag fick hon hoppa i galonbyxorna men inte ens dessa räckte till för hennes vilda vattnande. Alla kläder där under fick bytas när hon kom in.


En dag i veckan kom Lilly in med denna fina körsbärsblomma till mig. Blir man inte alldeles varm.



9 kommentarer:

  1. Sååå söt liten vattnare:) och vilken bild du tagit på blomman! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, man får passa på och njuta så länge det varar :D Kram och tack!

    SvaraRadera
  3. Jag vet....man blir så stressad så svetten rinner och hjärtat slår när dom gråter. Isidor har haft såååå mycket ont i sin mage så han har gråtit massor. Verkligen jobbigt men nu är det bättre! Ta hand om er. Har han nåt namn???? //SOFIA LENNEER

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja vad svett man blir. Sköt att hans magont minskat. Hoppas det försvinner helt snart! Vi började med Minifom för några dagar sedan och pepper peppar så har det nog blivit lite bättre. Nä lillebror heter bara Lillebror än. Lilly säger ofta bara slutet på orden så hon kallar honom Bror. Kanske blir det en Bror ;)
      Kram LInda

      Radera
  4. En riktg liten sötis! Skönt att du får hjälp. Det är mycket i början, särskilt med två ganska små

    SvaraRadera
  5. Vilken sötnos! Underbar bild! Hoppas du njuter ordentligt av det ny alivet som tvåbarnsmamma!

    Kramen!

    SvaraRadera
  6. Åh vilken sötnos! Hoppas att ni alla mår bra, va söt han är, er lille son också:)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  7. men tvåbarnslugnet kommer infinna sig, det kan jag nästan ta gift på.
    du kan ju det där!
    det värsta är ju att barnen känner ens stress och blir ännu gnälligare...
    hoppas du sett min lilla utmaning till dig ;)

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar liten sötnos hon är!

    Kram

    SvaraRadera