torsdag 24 maj 2012

Fåtöljerna på plats

Kvällsbild med nya fåtöljerna på plats.


Oj vilken dag. Nu är jag helt slut. Är så trött så jag är yr. Konstigt nog har jag ännu svårare att gå och lägga mig när jag är såhär övertrött. Då är det som att kroppen liksom tycker man ska hålla igång lite extra för att inte däcka ihop. Idag har jag verkligen hållit igång.

Vakna. Amma. Fixa Lilly. Lämna på förskolan. Inhandla växter. Dricka kaffe. Snabb-blogga. Skura krukorna. Plantera växter. Amma. Äta lunch. Inköp på Ikea. Hem och tömma bilen. Hämta på förskolan. Åkte med Lilly för att köpa sandaler till storasyster. Hem och göra smoothi till mellanmål. Amma. Byta kläder på Lilly. Skruva ihop Högsten med "hjälp" av dotter. Leka med dottern på altanen. Byta blöta kläder. Leka ännu mera. Skruva lite till. Servera middag till dottern. Duscha med dottern. Läsa med dottern. Amma. Natta dottern. Äta själv. Ut igen och skruva Högsten på riktigt. Plocka undan allt som dragits fram ute. Vattna. Blogga. Amma. Och här kommer några bilder på detta. Och nu är klockan galet mycket för mig.



Första ombytet kläder som blev helt genomvått när Lilly tittade in i munstycket och sprutade åt fel håll, rakt i ansiktet på sig själv.


 Ombytt och ny lek. Vi lånade Lillebrors badbalja och spolade upp vatten. Här tror jag ankan och bläckfisken pussas. Och ifall någon undrar är de inte den riktigt Lillebror som sträcker upp armen från vattenytan...



... det är bara pojkdockan. Här ser ni någon som gärna också ville bada.


 Och min hjälpreda som gärna ville försöka skruva precis som jag.

5 kommentarer:

  1. Aktiv dag!!! Snyggt blev det hur som!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ni ser ut att ha det - alanen med stolarna och även framsidan blev så fina!! Kram

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder! Och fotöljerna va jättefina!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så snygga! Jag antar att de "dyra" inte var värda sitt pris? :) Kram /Nellie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag minns faktiskt inte exakt vad de "dyra" kostade men vet att de var så pass dyra att det skulle bli för stort hål i plånboken efter alla platser jag vill köpa utemöbler till :) De är säkert värda sin peng. Men en annan gång i livet :) Kram

      Radera