onsdag 23 maj 2012

En natt på barnakuten


Min lille sjukling.


Fy för basilusker. Nu räcker det. Lilly har ju dragits med långvarig förkylning och jobbig hosta. Förra veckan nådde det sin topp och nu är hon tack och lov bättre. Maken har också legat hemma i pyjamasbyxorna sen i måndags men honom tycker jag inte så fasligt synd om. En vuxen kan ju liksom hantera det på ett annat sätt än ett barn. Det är ju trots allt en övergående sjukdom. När de små drabbas känner man sig dock maktlös. Lilly fick kämpa med sin hosta nattetid och nu har jag en liten till att oroa mig för.

I natt åkte gossepojken och jag till barnakuten. Även Lillebror har nu fått basiluskerna som ger hosta. I natt hostade han så slemmet åkte upp och ned och det bubblade ur munnen på honom innan han sedan kräktes upp slemmet. Då lättade det. En infektion i nedre luftvägarna är vad han fått. Han hade dålig syresättning när vi kom in på akuten så han fick andas in adrenalin i två omgångar för att vidga luftrören. Efter det var syresättningen något bättre och tack vare att det behövde han inte läggas in. Om det inte blir värre. Nu får vi hålla vår gossepojk under uppsikt och åka tillbaka om det blir lika kämpigt igen eller värre.

Mina små älsklingar.

13 kommentarer:

  1. Men fy vad jobbigt, stackars er! Håller med om att det är fruktansvärt att se sina barn sjuka, vi har haft tur och Alfred har inte haft några värre sjukdomar, men jag tyckte det var jobbigt när han blev magsjuk. Hoppas lillkillen kryar på sig så att ni inte behöver åka in igen!

    SvaraRadera
  2. Men fy vad jobbigt för er!
    Hoppas verkligen att liten kryar på sig snabbt!

    Kram Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas lillebror kryar pa sig fort, huvvaligen, inte roligt alls nar de sma blir sjuka.

      Massa kramar till er alla

      Radera
  3. Har varit med om samma sak med Molly då hon var bebis. Jag var hysterisk för det var så nära inpå Julia och det låter ju verkligen helt hemskt. Stackars liten. Hoppas han blir frisk fort. Kram Sahra

    SvaraRadera
  4. Men nej så jobbigt! Har astma barn så jag har varit med om det där också, det blir ju lättare när de växer på sig och blir större, krya på den lille och mamman nu! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Usch då! Stackare! Hoppas lilleman piggnar till snabbt och att ni slipper fler besök på akuten. Kram

    SvaraRadera
  6. Oj va jobbigt för er!! Det är alltid en oro då barnen blir sjuka (ja mannen är det ju inte lika synd om !!!)..Men som tur är finns det så bra vård idag att få då det händer!!! Jag tycker att jag fortfarande går runt med en oro då barnen (nu 44, 41 och 31 år) och barnbarnen blir sjuka!!! Ha ha ha... men pigga på er nu alla barn och babysar och även maken förståss!!!!!!! Solen skiner och sommaren har kommit..så nu är nog bacillerna på väg att ge upp!!!Kram till er/EvaMarie

    SvaraRadera
  7. Lille gubben så jobbigt! Bort med alla basilusker nu när värmen kommer! Hoppas ni snart får vara friska och kan njuta av allt vackert ute!

    Styrke och KryapåKRAM! Anna

    SvaraRadera
  8. Usch så jobbigt, stackarna, hoppas att han mår bättre snart kram

    SvaraRadera
  9. Stackars liten! Fy vad orolig när de pyttesmå blir så sjuka. Hoppas att lilebror kryar på sig snart.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Usch för dessa basiliseker, hoppas att ni mår bättre!!

    SvaraRadera
  11. Stackars, stackars liten! Hoppas att ni kryar på er fort!!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Usch så hemskt! Det gör ont i mammahjärtat då de små är sjuka.

    Krya på er!!

    Kram Sara

    SvaraRadera