fredag 20 april 2012

Sticke i Cabaré



Garnet Cabaré i en ljuvlig sommaraprikos färg.



Nu har jag gjort det igen. Påbörjat ett nytt handarbete innan jag avslutat mina tidigare. Men alltså, när man besöker Garnshopen Astrid kan man bara inte motstå att köpa med sig några garnnystan. Mamma och jag var där igår och som alltid kom vi ut med var sin kasse. Astrid är helt otrolig på att göra roliga modeller. Många mönster tillverkar hon själv men denna gång köpte jag garn till en tröja som hon stickat efter mönster i tidningen Made by Me.

Om du gillar att handarbeta är denna tidningen ett måste för Dig. Du kan beställa den här om du inte hittar den hos ditt tidningsombud. Den kostar 99 kr och kommer bara ut en gång på våren och en på hösten. Jag lovar dig att du kommer mötas av massor av fin inspiration!

Tröjan jag precis har påbörjat är en sådan som ni ser på butiksinnehavaren själv nedan. Och mönstret hittar ni i tidningen på sidan 135. Där är den dock stickad i tredubbelt gult ullgarn. Annars är det samma mönster och stickor. Nummer 20.
 
 
Till höger butiksinnehavaren själv i tröjan jag påbörjat. (Bild: den högra bilden http://astridknitting.se)

8 kommentarer:

  1. Helt skitsnygg! Vill ha! Måste göra! Tack för bästa tipset!

    kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Åh, önskar att jag kunde sticka! Tur att jag ar en moster som kan sticka... :)

    SvaraRadera
  3. Jag vill också kunna sticka!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. lycka till med barnafödandet :).
    stor kram//jennifer

    SvaraRadera
  5. Vad duktig du är som stickar, själv gjorde jag det mycket förr men hinner inte nu, bloggen tar över:) Går in med spänning här varje dag nu hihi. kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, jag påbörjar mest mina stickprojekt. Stickar egentligen inte så mycket jag heller ;) Vad roligt att du kikar in här!!!

      Radera
  6. jisses, det där med stickning och handarbetet på det sättet är verkligen inte jag... men galet imponerad. tack för alla goa ord hos mig!
    Ingen bebbe än.... Hmmm vad ska vi gissa på nu för datum ?? jag tippar på den 26e :D

    hoppas ni får en underbar mysig helg

    kram kram

    SvaraRadera
  7. Tyvärr är jag ingen hejare på det där med stickning och virkning. Fast man kanske kunde lära sig? Det skulle vara kul och kunna sticka en sådan fin kofta som du hittat!

    Hoppas att den lille parveln kommer ut snart. Jag är så nyfiken att jag nästan spricker :-)

    Kram

    SvaraRadera