lördag 21 april 2012

Mer eller mindre grått

Grått, grått eller grått. En av dom blir det.


Idag väljer vi färg på markisväven. Så ni inte tror att jag föder barn. Vi tog den stora tygkatalogen och gick ut i dagsljuset. Förvånansvärt snabbt kunde vi både bestämma oss och enas. Det ni. Som min vän Frida skrev häromdagen, som kommentar i detta inlägg, hade det lika väl kunnat ta hela sommaren för mig att bestämma mig för färg. Kanske har det nåt med förlossningen att göra. Att vi vill få iväg beställningen innan.

Sommaren när Lilly föddes var det 30-32 grader inomhus när hon var alldeles nyfödd. Som oerfaren förälder visste man ju inte hur man skulle underlätta för vår bebis. Överallt där vi läste om bebisar stod det att det var viktigt att de skulle sova i ett rum med 20 grader. I panik åkte maken och köpte en AC. Stort åbäke, galet dyr och som dessutom brummade så jag inte förstår att vi kunde ha den igång. Den är såld nu. Ingen mer sådan. Nu blir det markiser istället.

12 kommentarer:

  1. Du hinner kanske både välja färg och föda barn idag :-) Hoppas att ni får en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Markiser är kanon! Dyrt men en bra investering. Vi köpte gråa till vårat hus efter första sommaren och det har vi verkligen inte ångrat. Hoppas ni ska bli nöjda med era och att det blir en varm sommar :)

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att ni är nöjda, tror säkert vi kommer bli det också. Har man väl skaffat markiser vill man nog inte vara utan sen.

      Radera
  3. Vi har en stor markis över vår altan som vi bytte tyg på förra sommaren. Det blev vit och grårandigt. Ser ut som det du har underst på din bild. Snyggt och frächt utseende, och det blir inte så mörkt när man sitter under den och fikar.

    Ha en bra dag och lycka till med inköpen!
    Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra att ni njuter under markisen! Jag längtar efter att få göra detsamma :)

      Radera
  4. Vad skönt det kommer att vara med markiser när sommarsolen är som varmast framöver. En prisvärd investering.

    Ta hand om varandra, klappa om magen (är så nyfiken nu) och ha en fin lördag Linda!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Ha ha...inte dåligt att bestämma er (läs: dig) så fort...det har nog med hormonerna att göra;-) Hursomhelst blir det säkert kanonbra, längtar efter varma sommardagar nu!
    Ha en fin lördagskväll söta L, L & J
    KrAm KrAm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis Frida, det var nog tur att jag bestämde mig nu innan bebisen kommer. För om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte vara kapabel till sådana beslut framöver på ett bra tag ;)
      Hoppas ni hade en fin kväll också!!

      Radera
  6. Kul att du hittade till mig, så jag kunde hitta till dig! Kul att det snart kommer en bebbe! Måste säga att det var duktigt av er att kunna bestämma så fort vilket markistyg ni ska ha! Vi velar alltid hur länge som helst, som det här vad vi ska ha för nya Howard soffor! Vita, beiga eller svarta! Vi ändrar oss varje dag!
    Sedan måste jag säga att er plattgång och altan blev så fin!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om sanningen ska fram så har vi funderat på tyg ända sen förra sommaren egentligen ;) Men nu fick vi äntligen tummen ur. En dag bara vet ni vilken färg ni vill ha på sofforna, så brukar det vara för mig iaf. Tack tack vad roligt att du kikat på altanen och plattsättningen! Kul att du kikade in här hos mig!! Kram Linda

      Radera
  7. Hoppas markiserna funkar bättre än den brummande klumpen. Grått är fint, oavsett vilken nyans. :) Lycka till med valet! Kram /Nellie

    SvaraRadera