fredag 27 april 2012

Lillebror är hemma

 På ultraljudet i tisdags såg jag fötterna genom magen. Här är Lillebrors fötter på BB. 


Familjen har fått en lillebror. Idag har lillebror fått komma hem från BB. Vad söta ni är som kikat in här de senaste dagarna och skrivit fina kommentarer i förra inlägget. Visst hade ni rätt, vi har spenderat dagarna på förlossningen/BB. Sedan i onsdags eftermiddag.

När jag var hos min barnmorska i onsdags lunch fick jag istället för ytterligare hinnsvepning order om att åka in till förlossningen. Åk hem och hämta maken och väskan och lämna dottern hos barnvakten sade barnmorskan. Precis fem timmar senare föddes lillebror.

Med sina 52 cm och 3990 gram lurade han oss alla att tro att han var en liten krabat, men icke. Lillebror var till och med större än vad storasyster var vid födseln. Han mår fint vår kille.

57 kommentarer:

  1. Men jag dööör. Grattis. I min egen ny på jobbet och sjukdomsbubbla har jag missat det senaste. En kille. Wow. Så perfekt. Jag är så glad för er skull att allt gått bra. Vad säger storasyster? Kram stora familjen

    SvaraRadera
  2. Åh! Grattis till er!!

    SvaraRadera
  3. Åh så underbart! :) STORT GRATTIS OCH STOR KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar bild! Grattis så jätte mycket och ta hand om er:D.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt!!!!!
    Jätte grattis till er!!!
    Kramar Lina

    SvaraRadera
  6. stort GRATTIS & hurra!
    vilka underbara nyheter!

    SvaraRadera
  7. Åh, så roligt att höra - GRATTIS!!
    En storasyster och en lilllebor är toppen att ha! =)
    Grattis igen!

    Kram Magdalena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din grattishälsning till Lillebror, tack! Så roligt att du lämnar en kommentar här då och då Magdalena! Önskar dig en fin helg! Kram Linda

      Radera
  8. Stort grattis till er lillebror! Vad roligt. Och skönt att han är här.
    Hoppas att ni alla mår bra!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad fantastiskt, det blev alltsa en Lillybror inte en Lillysyster som jag gissade pa :) Hoppas allt gatt bra, njut nu av varandra och bubblan sa lange ni kan!!

    Manga kramar fran alla oss tre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din grattishälsning till Lillebror, tack!
      Lillybror eller Lillysyster, gulligt skrivet :)

      Kramar till er i Kina!

      Radera
  10. Åh, GRATTIS! Sköt om er. Kram /Nellie

    SvaraRadera
  11. Åh vad härligt att allt gick bra!!! Stort grattis!!!

    SvaraRadera
  12. ÅHHH SÅ UNDERBART!! Lycka Till med allt! KRAM♥ Anna

    SvaraRadera
  13. GRATTIS till er alla! Så fantastiskt med en liten lillebror! Och så kul att han lurades så med sin storlek - de små rackarna :)

    Jaha, då står jag på tur nu då. Wiii!

    Kramar.

    SvaraRadera
  14. Men underbara lilla söta, Stort Grattis till lillebror. Hoppas att ni mår bra hela familjen.. Mys, gosa och njut av era 2 små..

    Kram
    Moa

    SvaraRadera
  15. Sötaste små fötter! Stort grattis till er!

    SvaraRadera
  16. Grattis! Vad mysigt. Gott att höra att allt gått bra:)
    Kram

    SvaraRadera
  17. Grattis så underbart! Så gosig du får det nu! Stor kram! Nilla

    SvaraRadera
  18. Sååå himla söt han är, lillebror!! Stort grattis till storasyster Lilly och er! Är så glad för er skull!
    Kramar i stora lass

    SvaraRadera
  19. Ååååå grattis grattis fina NI! nu kan man med ro titta in här och veta att allt har gått toppen till <3 stora lyckoönskningar ... kram

    SvaraRadera
  20. Stort grattis! Vilken underbar tid för er nu! Njuuut! Stora kramar!

    SvaraRadera
  21. Å vilka små gosiga fötter! Som jag väntat på ditt inlägg :) Va skönt att höra att allt gått bra! Har varit inne och kikat flera gånger om du skrivit något. STOR GRATTISKRAM! /Karin

    SvaraRadera
  22. MEN ÅH! EN lillebror! STORT grattis....<3<3
    ALl lycka till er!

    SvaraRadera
  23. Stort Grattis till familjen! Vilka söta små fötter!
    Kramar till er!
    Anita

    SvaraRadera
  24. Så underbart! Varmaste grattis till er alla ♥
    Fantastiskt foto på de små goa tossingarna också!!

    Njut och var rädda om er!

    SvaraRadera
  25. Stort grattis till er lille kille!!

    SvaraRadera
  26. Vad underbart! Stort grattis till er& all lycka!
    Kram

    SvaraRadera
  27. Åhhh, grattis och skönt att höra att allt gick bra :) kramar Diana

    SvaraRadera
  28. Vackert! Stort grattis! Njut!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  29. Underbart! Stort grattis!! :)
    Kram

    SvaraRadera
  30. Härligt! Stort GRATTIS till er alla!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  31. ETT STORT GRATTIS till en liten son! Och vad skönt att det gick bra. Väntar spänt att få se fler bilder =) och få höra Lillys kommentarer. Många kramar från Liza med familj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Liza!! Vad kul att du kikar in här :)
      Har tänkt mycket på er också de här dagarna.

      Styrkekramar till Er!

      Radera
  32. Men vilka underbart gosiga fötter. Grattis till en ganska stor lillebror! Hoppas att du mår bra och att familjen i övrigt också mår bra. Ser fram emot fler bilder på miraklet.

    Stora kramen, Dorro

    SvaraRadera
  33. Grattis till sonen/lillebror! Söta fossingar! Jag hade gissat på en tjej så där hade jag fel, men med viktgissandet gick det bättre även om lillebror ju var ännu lite tyngre än jag trott. Ha det underbart och snusa ordentligt på lillen !/Susanne

    SvaraRadera
  34. Grattis till sonen =) Vilken underbar bild på två små fossingar =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min tävling som avslutas idag =)

    SvaraRadera
  35. Åhhh stort grattis till er alla : )

    Kram

    SvaraRadera
  36. underbart - stort grattis. njut.

    SvaraRadera
  37. Å vad kul med en Lillebror!! Skönt att allt gick bra och ett jättestort Grattis till er allihop!!

    Kram

    SvaraRadera
  38. Åh så roligt!!! jätte jätte jätte grattis till Lillebror!!! Jag förstod nog att det skulle bli en liten kille!!!!!! Så ljuvligt att den lilla krabaten har tittat fram nu...och jag förstår att storasyster är förtjust!!!! Stor kram till hela familjen/EvaMarie

    SvaraRadera
  39. Stort grattis till det nye underverket. Njut ordentligt av första tiden.

    SvaraRadera
  40. Men gud var roligt med en lillebror, stort grattis till hela familjen!!!

    Jag tänkte svara på din fråga, men nu förstår jag ju att svaret nog inte är så intressant längre haha, du har ju annat viktigare att tänka på :)

    Men hur som helst så brukar jag sälja både några paket och några enskilda auktioner, har man många fina saker i ett paket kan man ändå få ganska mycket för det! Men som du säger så tar det ju tid att packa och skicka, så jag brukar bara sälja på tradera typ en gång per år, har inte tid längre! Hoppas ni myser massor! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt svar! Jag ska försöka sälja lite när jag får tid :)

      Radera
  41. Ett jätte stort grattis till eran lilla kille. Hoppas allt har gått bra och att ni mår bra. Nu längtar jag ännu mera efter våran lilla bebis =)

    Kram

    SvaraRadera
  42. Ååå GRATTIS fina Linda! Vad roligt att ni också fått en lillebror :-D Så underbart! Vad skönt att allt gått bra, för det har det väl?! Och stor var han också. Han vägde lite mer än jag gissade på ;-) Så söt fot! Det gäller att fotografera mycket för fötterna och resten av bebisen växer så fort. Tänk att Noa redan väger över 6 kg :-) Har jag berättat att operationen gått bra? Det har den! Och vi är hemma med en kinkig kille som helst bara vill vara i famnen.
    Grattis än en gång till Lillys lillebror :-)
    Njut och mys och rå om varandra.
    Hur går det för storasyster?
    STOR KRAM till er! / Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt Sara, har missat att svara dig. Jag blir så glad när du skriver till mig, men tiden räcker inte alltid till att svara direkt. Och då gör sig det dåliga minnet påmint ;) Jo allt gick bra. Mycket snabbare än jag trott. På gott och ont... Men jag var mkt piggare efteråt än med Lilly.
      Ja tänk, 6 kilo redan. Oj. Vad härligt!
      Vad glad jag blir att höra att operationen har gått bra. Skönt att det är gjort nu! Gissar att han börjar läka nu kanske eftersom det var en tid sedan du skrev detta. Hoppas så iaf! Kram kram kram

      Radera
  43. Grattis! Jag har tänkt massor på dig och på er - underbar att läsa att allt går bra och att ni är hemma med Lillebror. Njut bebisbubblan!

    SvaraRadera
  44. GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!
    Så underbart. Lyckliga ni!

    SvaraRadera
  45. Grattis till hela lilla familjen. Kramar

    SvaraRadera
  46. Grattis!!! Åhhhh!!! Vilka gulliga fötter!!

    SvaraRadera
  47. Åååå GRATTIS till hela familjen! En lillebror! Misstänkte att det var så dags! :)

    Stor kram!!

    SvaraRadera
  48. Härlig bild vännen!!
    Jag vill önska dig en trevlig Valborg!
    Kram i massor

    SvaraRadera
  49. Cool bild och grattis^^

    SvaraRadera