fredag 20 april 2012

Liban-laddar

Rutigt golv, högt till tak, tvåmeters kristallkrona, röda mattan. Visst är det stiligt.


Jag fortsätter energiladda. Idag på ny lunchrestaurang med maken och libanesiska meza. Mmm, så gott. Och visst är lokalerna vackra?

Barnmorskebesöket igår gjorde mig inte så mycket klokare. Skulle ju gå på en extra mätning eftersom magen (sf-måttet) inte vuxit förra veckan på 10 dagar. Nu ytterligare en vecka senare fick den ena barnmorskan måttet till + 1 cm och den andra barnmorskan fick måttet till samma som förra veckan. 34 respektive 35 cm. Alltså, en centimeter hit eller dit och så kan det se så olika ut på kurvan. Att ha legat still på samma mått i flera veckor känns sådär. Men å andra sidan, vad kan hända nu fram tills bebisen ska komma ut. Jag har en ny tid för mätning nästa onsdag... Om inte bäbben kommit än vill säga. Tills dess fortsätter jag att äta gott.




Ostrulle, persiljesallad, hummus, persiljepirog, pommes, kött och libanbröd = proppmätt.

7 kommentarer:

  1. Det är riktig spännande nu. Snart kommer ju den lilla. Känns nästan som om en släkting väntar barn.... Jag ser fram emot att höra vad det blir... :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, en släkting. Vad gulligt skrivet! Stor kram!!!

      Radera
  2. Libanesisk mat är så gott. Vi lagar ju sån mat här hemma... vad heter stället ni var på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm gissar att det blir ännu godare med hemlagat. Stället heter Sambosak. Trevlig helg!

      Radera
  3. Åh, redan 40 veckor?! Närsomhelst nu alltså!

    Jag är så avis på att kunna äta mat och njuta. Jag LÄNGTAR! Räknar med att det får bli efter bebis kommit till världen... Bara ca 20 veckor kvar, weeii!

    SvaraRadera
  4. Så länge den rör sig är det ok. Eller hur? Och bebisen växer mindre i slutet. Det är inte så konstigt. Åh nu får den komma ut. Hallååååå bebisen. Kom ut nu. Vi vill träffa dig.
    Jag har faktiskt aldrig varit på en libanesisk rest. Inte heller ätit meze. Eller är det grekiskt? Nej, visst är det libanesiskt? Nu blir jag förvirrad. Anyway. Jag har inte ätit meze. Men tror jag skulle gilla det. Jag gillar ju tapas. Smårätter, tycker jag är ett trevligt att inmundiga. Kram

    SvaraRadera
  5. smarr smarr!
    lika fina kronor som på Berns :)

    SvaraRadera