måndag 30 april 2012

Körsbärsblomster



Fjolårets prydnadskörsbär blommar nu för första gången hos oss.


Familjen spenderade eftermiddagen i trädgården och Lillebror fick inviga sin cocoon (liggdel) till syskonvagnen. Han verkar behöva lite tid för att vänja sig vid att åka vagn; idag kräktes han rejält... Storasyster var heller ingen barnvagnsfantast som nyfödd. Det tog nog en månad innan hon vande sig men sen var vagnen hennes bästa vän. Tre-fyra timmars barnvagnspromenad om dagen i sju-åtta månader. Det är dock inget jag strävar efter nu.

Det var skönt att få njuta av lite sol i eftermiddag och samtidigt beskåda det vackert blommande prydnadskörsbärsträd (Prunus 'Accolade' om jag inte minns fel) som vi planterade i höstas som slog ut dagarna under min BB-vistelse.

Nu väntar jag på att maken ska komma in med nygrillat till en något sen middag. Ha en fin Valborg!!


17 kommentarer:

  1. Å mysigt, och härligt med ett eget körsbärsträd hemma på tomten!!

    SvaraRadera
  2. Så fint med blomningen och mys med barnen, njut oxh ta vara på tiden. Ha en riktigt fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Ni är något tidigare med blomningen. Fast å andra sidan blommar prydnadskörsbär innan de som bär frukt. Sååå vackert

    SvaraRadera
  4. Det är bland det vackraste man kan skåda, ett körsbärsträd i blom. Så härligt tecken på att vår och sommar kommer i år igen :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Körsbärsblomster är de vackraste!!!

    SvaraRadera
  6. Underbara körsbärsblomster och vilken fin blååååååååååå himmel!

    stora kramar CC

    SvaraRadera
  7. Vackert , våren väcker hopp om livet igen kramar Diana

    SvaraRadera
  8. Underbart vacker bild, kram

    SvaraRadera
  9. Ja såna fina körsbärslommor visar jag också idag. De är så underbara! Hoppas ni fick en fin Valborg! Kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Äntligen får ni njuta av dom vackra körsbärsträden! Jag har en liten överraskning hos mig till dig!
    Hoppas hela lilla familjen har det bra!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  11. Så himla fint! :)
    Hoppas killen vänjer sig vid vagnen snart :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Varför ligga i vagnen när man kan vara nära nära liksom? :-) Känns väldigt bekant från när mina var pytte. Finfint foto!

    SvaraRadera
  13. Valborg bjöd på ett riktigt kalasväder och nu har vi den vackraste tiden framför oss! Kramar! Anna

    SvaraRadera
  14. Hej och tack snälla för din hälsning hos mig, jag blev jätteglad! Roligt att hitta till din fina blogg också! Och STORT GRATTIS till er alldeles nya lilla familjemedlem! :) Det måste kännas helt underbart. Så söööt han är och vad skönt att allt gick bra. Hoppas ni får en underbar dag! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  15. GRATTIS! Så fint och roligt med lillbror :D Jag har hört så mycket jobbigt kring bebisar på sista tiden (eller det att det är svårt att få) att man blir helt varm i kroppen när allt är väl. Stor kram!!!

    SvaraRadera
  16. Hejsan!
    Tänkte titta in & tipsa om en underbar sida som säljer handgjorda smycken. Dom är en av dom billigaste på smycken i HELA sverige. Och just idag den 2/5 får man med en hemlig ring på köpet om man gör en beställning :)
    http://bombydesign.se

    SvaraRadera
  17. Ett stort grattis till lillkillen <3
    Kram!

    SvaraRadera