måndag 26 mars 2012

Strax efter midnatt

Lördagskvällen spenderades med underbara vänner här hemma. Efter att de åkt och att vi tagit hand om disken och precis somnat vaknar vi av Lillys gråt. Ofta gnyr hon bara lite runt den tiden i någon minut och sen somnar om själv. Men nu var det mer ihållande och övergick liksom i ett annat slags gny. Maken gick in till henne och förstod direkt när han öppnade dörren och det luktade kräk. Stackars lilla tjej, där låg hon och försökte hitta en plats som inte var full av spya. Överallt hade hon, i öronen, håret, hela pyjamasen usch ja. Och alldeles rött var det, då blir man först lite rädd tycker jag. Men det var av förklarliga skäl eftersom hon ätit både blåbär och jordgubbar. Efter tvätt och nya lakan somnade hon och sov lugnt resten av natten. Hon verkade piggare på morgonen redan och vi bestämde oss för att ta en nypa frisk luft i stadsparken. Skönt men det var dock ingen värme kvar hos oss här på söndagen. Hua.

Idag Lilly hemma från förskolan eftersom de har en 48-timmarsregel sedan sista kräkningen. Maken är hemma han med... ligger nedbäddad och är illamående... Usch det här bådar inte gott. Dessutom skäms jag så gentemot våra vänner som jag innerligt hoppas slipper denna sjuka. Man vill ju verkligen inte smitta någon med magsjuka.

Jag känner ännu inget men är sur ändå. Sur för att jag precis upptäckt att jag missfärgat Lillys rutiga nya tröja i tvätten (den hon har på bilderna nedan). Hur fasen kunde det blir så!? Ni ska få se och tala om för mig vad jag gjort för fel!


 Gung gung. Efter att testat lite grann gungade hon så hon satt och fnissade.


Även om solen var framme så var det ingen värme. Snälla mormor hade köpt en matchande sjal till Lillys outfit som hon kunde värma halsen med som tur var.



 Visst är det svårt att se magsjuka i denna tjej. Mest bus tycker jag.


Lilly värmer händerna hos pappa, en i handen och en i hans nacke. Och så passade de på att gå och kika på djuren också. Med mitt tempo var jag framme när de redan hade tittat färdigt typ.

 

Hemma igen var det fortfarande svårt med maten men att knapra på havrekuddar gick fint. 



Tydligen gav de lite energi till för här satte damen sig i fåtöljen och läste "Ingrid ska resa" (av Katerina Janouch). Fin bok måste jag säga.



Lite mys igen.




 Sjalen kan man ju även ha på huvudet inte bara i halsen.

7 kommentarer:

  1. Jag tycker det är svårt med röd/vita plagg. De blir ofta lite rosa i det vita, även om man varit noga med sorteringen. Särskilt med PoP har jag märkt detta. Tråkigt.
    Hoppas inte du åker på någon kräksjuka. Det är verkligen inte roligt när man är gravid. Hoppas det bara var en engångsgrej. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller alla tummar och tår jag har att du slipper det där hemska, hemska. Inte att leka med och speciellt inte som gravid. Vi gick ju igenom tre vändor alldeles nyss...

    Och stackars Lilly. Hoppas det var den enda kräkningen som hon åkte på.

    Fina bilder!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Usch, det är så hemskt när de små kräks. Hoppas hon slipper fler och att du klarar dig!

    Jag har kärat ner mig i en trench fr Filippa K, men HM fick duga den här gången. Skulle kalla den väldigt normal i storleken. Och är mycket nöjd :)
    Krya på de sjuka och Kram

    SvaraRadera
  4. Fy så tråkigt och jobbigt med kräksjukan. Hoppas verkligen att du klarar dig!

    SvaraRadera
  5. Stackars liten som åkt på kräkis. Hoppas hon snart mår bra igen. Kram

    SvaraRadera
  6. Nice photos! I enjoy them very much! Hope to see more photos soon

    SvaraRadera
  7. Hej söta du!

    Ni verkar haft en skön söndag trots Lillys kräkning, håller tummarna för att du slipper detta! Och du behöver INTE skämmas...hur skulle du kunna förutse att hon skulle bli magsjuk precis då?? Hade ju lika gärna kunnat vara nån av våra som fått det på natten!
    Hoppas inte J blev alltför dålig!

    Kraaaaam

    SvaraRadera