fredag 30 mars 2012

Fyll en flaska

Återanvänder återvinningsbar pumpflaska.


Handsprit burkar finnas i vårt hem och varje gång jag ser flaskan tänker jag på hur trist den ser ut. Nu har jag löst detta genom att fylla en flaska från Maison Belle som blivit tom. Och för att även gäster ska veta att det är just handsprit i flaskan så har jag satt en dymo-etikett på flaskan. Visst är det sjuttio?! Men läckert tycker jag. Riktigt läckert. En dymo präglingsapparat finns att köpa på Clas Ohlson för en billig penning, här.

Hm, riktigt hur jag tänkte när jag tog fram rekvisita till bilden kan jag nog inte svara för. Sprit som sprit kanske. Brunt som brunt. Nån slags koppling finns det väl även om den kanske inte är så passande egentligen. Jaja, det är ju åtminstone den andra flaskan som är i fokus.

10 kommentarer:

  1. Va snyggt det blev, mycket snyggare än att ha en tråkig flaska framme.

    Jag har aldrig hört någon sagt att dom har haft mardrömmar när dom varit gravida så jag blev verkligen förvånad när så många säger att dom också har drömt konstiga drömmar. Då är det inte bara jag som är konstig alltså =)

    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  2. ha ha sprit som sprit - vet inte om våra män håller med om att den där 18 åriga har samma karaktär som den där nya :D
    Men attans så fint å vilket tips - jag har oxå en jätteful flaska samt pumpmaskin som sitter hos sjukhusen som jag bara dör över... så tror det blir lite trix å fix framöver :)

    å tack för dina fina ord - man blir ju bara glad av det

    kramilikram

    SvaraRadera
  3. Skitfint&smart!
    En affärside kanske?
    Kram, Malin

    SvaraRadera
  4. Sjuttiotal, ja visst. Men grymt fint. I like it!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kul att läsa lite mer om dig i utmaningen. Detta var ett supertips, mycket snyggare än den trista flaskan (vi har också en sådan). Kram /Nellie

    SvaraRadera
  6. Men åh så smart! Läckert Linda! :)

    Hoppas du har en finfin helg!
    Kraam

    SvaraRadera
  7. Men så fint det blev1 Rolig idé!

    SvaraRadera