onsdag 21 mars 2012

Bubbla eller boll

 Är det en tuggummibubbla eller en boll??

Tänk att de små lär sig något nytt varje dag. Allt från stort till smått. En sak min lilla tjej lärt sig idag är att man kan ha bollen i munnen. Inte vet jag hur och varför hon kommit på detta men som på bilden var väldigt kul att gå omkring med bollen när vi kom hem från förskolan. Att mormor och morfar var här gjorde ju att det blev ännu roligare att busa med bollen och busiga morfar. Lilly satte bollen i munnen, skakade på huvudet och tycket att "moffa" skulle ta den.

Leksaker behöver inte vara avancerade. Ofta är det väl de enkla som är roligast. Sen hon fick denna bollen för någon vecka sen har Lilly velat leka med den nästan varje dag. "Bolla" som hon säger när hon vill hämta bollen och leka med den. Bollen är en klassisk COG-boll som ofta används i skolor och föreningar. Bollen är en skumboll med ett greppvänligt ytlager som ska vara väldigt slitstarkt tack vara dubbla lager. Efter att Lilly satt tänderna i bollen ikväll har den fortfarande en hel fin yta. Verkligen en boll jag kan rekommendera. Vi köpte den i en lokal leksaksbutik men det finns säkert att beställa på nätet också. Här kan ni läsa om tillverkaren.

13 kommentarer:

  1. <3 jag vill skicka dig en torsdagskram!! Ta väl hand om dig och dina nära och kära <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken härlig start på dagen, tack!!! Hoppas du haft en fin dag också! Kram

      Radera
  2. Egentligen borde jag inte gå. Jag får sjukt ont och kan knappt röra mig sen på kvällen. Men det får de vara värt. Jag mår så himla dåligt psykiskt om jag aldrig får röra mig som jag vill. Men vissa gånger kan jag inet gå alls för att smärtan redan sitter i. Jag får passa på när det känns bättre för att lida på kvällen/natten sen :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch vad tufft det låter, hoppas det blir lite bättre med tiden. Kram Linda

      Radera
  3. :D Vilka sköna bilder!
    Den där lilla katten har verkligen gett mig en del huvudbry. Men nu har jag lånat böcker om kattpsyke så till helgen blir det nya grabbatag. Stor kram

    SvaraRadera
  4. Fantastiska bilder:D Vad du är duktig med kameran. Färgerna blir alltid så klara.

    Ha en bra dag. kram dorro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir för din kommentar! Är ju alltid så kritisk själv.. Tack :) Hoppas din dag också varit bra! Kram

      Radera
  5. Så sött! Första egna väskan liksom! :)

    Yes, det blev den klassiska A2:an i furu. Vita är ju såklart snyggare men att behöva lägga till 12.000 kr för att få den i vitt kändes inte som ett alternativ. High tech stolen är jätte tuff!

    Haha! Det kunde varit rätt, vi beställde Sebran först men ändrade oss. Vi tror inte att vi kommer att vilja ha den till han är sju år, som var argumentet till att lägga så mycket pengar på den först så det blev en från BRIO som går att ställa i olika lägen. :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vilken prisskillnad, det förstår jag att ni inte köpte. Om ni ångrar er kan ni ju alltid måla dom vita någon gång i framtiden.

      Hihi vad lustigt att ni faktiskt hade beställt Sebran :) Nä det är ju frågan, man kanske tröttnar inom sju år. Den där Briosängen är jättefin, den har vi också kollat på.

      Kram

      Radera
  6. Vilka söta bilder. Fin klänning hon har på sig :)

    Ha en fin torsdag!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad roligt att du gillade klänningen. Den är från Polarn & Pyrets höstkollektion. Har varit så himla mjuk och skön.

      Hoppas din torsdag varit bra!
      Kram Linda

      Radera
  7. sötnöt :-) Jag har en väldigt rolig bild när äldsta dottern försöker samla på sig så många bollar som möjligt och bära på dem :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sötnöt, vad gulligt det lät :) Det har jag inte hört förut.
      Kan tänka mig att bilden du har är rolig. Kul med sådana bilder i albumet.

      Kram

      Radera