onsdag 22 februari 2012

Min bröllopsdagspresent



Gårdagens bröllopsdagspresent, stor sötvattenspärla (ca 2 cm) fäst i en silverring (ca 1 cm) hängandes i en silverkedja. Tillverkat av Atelje KEG Grenna Guld & Silver.  Det är ju lite svårt att se storleken på ett foto när man inte har nåt att jämföra mot, därför skrev jag ut måtten. Den är liksom lite maffig på nåt sätt.


Maken fick drömtårta och jag fick ett halsband. Visst blir man extra glad när man liksom inte förväntar sig någon present. När mannen kom hem från jobbet satt Lilly och jag i soffan och myste framför tv:n med dvd-filmen Pingu. Bakåtlutade, ihopkrupna och med täcke över oss. Så mysigt. Mannen ville såklart krypa upp i soffan hos oss och i samband med det smugglade han in ett litet paket under Lillys täcke. När hon kände att det var något där fick jag hjälp att öppna min lilla fina presentask. Trodde kanske att jag skulle få några rosor, men ett sånt här fint halsband hade jag inte kunnat i gissa på.

Nu går ögonen i kors och jag hoppas få sova lite mer i natt än vad jag gjorde denna natt. Låg vaken av illamående och en livlig bebis i magen i två timmar. Trodde först jag skulle bli kräksjuk men det var nog helt enkelt den stora magen som tryckte på samtidigt som det var väldigt livligt där inne. Har redan tagit en tupplur på nästan två timmar i eftermiddag men det ska bli lika gott att krypa ned under täcket nu ändå.

15 kommentarer:

  1. Så underbart! Verkligen romantiskt och fint! En fin man har du, det fattar man ju :)
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Och nu fick jag också lära mig vad drömtårta är för något. Ser onekligen gott ut. kan fortfarande inte smälta att du fick en Jetson fåtölj. Han verkar kunna det där med presenter!!

    SvaraRadera
  3. Åh så läckert, verkligen Jättefint o vilken överraskning! Sov gott... Nattinattikram Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar överraskning :) kram

    SvaraRadera
  5. Wow! Härlig överraskning!

    Inte roligt med illamående, ibland låg Alfred också o klämde på litegrann o då mådde jag inget vidare. Men det brukar gå över! Hoppas du mår bättre idag! :)

    SvaraRadera
  6. Men åh vad roligt med en sån trevlig överraskning! Superfint halsband!
    Kram Kram

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert halsband, vad roligt att få en present när man inte väntar sig det. De presenterna är ju det bästa :)

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  8. Underbart halsband! Roligt att bli överraskad ibland:)

    Jag har som sagt en del att göra just nu och det är både roligt och skrämmande. Håller på mycket med hemsidan och börjar fylla på med varor i min webbutik.

    Ang sockorna har det gått trögt med försäljningen tyvärr. Har sålt två par och min mamma har två par hos sig som hon försöker sälja. Ibland går affärer bra och ibland sämre...

    Ha det bra!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt att höra att sockarna varit svårsålda. Testa Tradera eller Blocket, det brukar vara ett bra sätt. Så slipper du ha dom liggandes ända till nästa säsong.
      Ser framemot att få besöka din hemsida sedan!!
      Kram Linda

      Radera
    2. Tack för tipsen om Tradera och Blocket, har funderat på det!
      Välkommen sedan att fynda bland mina öppningserbjudanden;)

      Radera
  9. Åh, vilket fint halsband! Det är Underbart med överraskningar!
    När är det dags för bebisen att komma?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bebisen tittar förhoppningsvis ut runt den 19 april.

      Radera