söndag 19 februari 2012

Kanske årets godaste semla



Årets godaste semla.
 

Nu har vi vår lilla tjej här hemma igen. När vi hämtade henne igår var hon så glad. Inte för att vi kom utan för att hon haft så roligt med mormor & morfar. Jag vet ju att jag inte behöver oroa mig när jag lämnar bort henne men ibland styr man inte över sånt där. Med trötthet och graviditetshormoner styr man ännu mindre över det. Och hennes sjukdagar i början på veckan som gjorde att hon sov sämre gjorde att jag oroade mig för att hon inte skulle sova på nätterna nu när hon var borta. Vanligtvis sover hon hur bra som helst och det hade hon gjort även nu. Första natten 13 timmar i sträck. Andra natten drygt 12. Bra sömn tycker jag gör det enklare att lämna bort henne, med tanke på de som ska passa henne. För då vet man att de får vila på kvällen och får sin vanlig nattsömn. Det blir ju liksom inte lika betungande då.

Vår lördag spenderades förutom med att lämna tillbaka fotokuddarna även med att äta lunch på stan och efter det äta den godaste semlan tror jag. Jag är egentligen inte så förtjust i semlor men den här var en höjdare. Jag gillar vanligtvis när bullar är snurrade på det där sättet och det passade lika bra på en semla. I degen var det ganska mycket kardemumma vilket gjorde den lite mer smakrik än vad en vanlig smaklös semla kan vara ibland. Grädden var riktig grädde, det kändes. Och mandelmassan, som jag brukar skrapa bort det mesta av, var faktiskt riktigt god. Lite motstånd liksom.

20 kommentarer:

  1. Jag gillar absolut inte semlor. Däremot är det ganska ok med wienersemla där degen är lite lättare och mandelmassan är blandad i grädden. Blir kanske en på tisdag. Maybe. Skönt att det gått bra med Lilly. Kram

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj, vilken semla om inte annat så ser den ut att vara världens godaste ;)

    Önskar dig också en fin söndagskväll!!

    SvaraRadera
  3. Den till och med såg otroligt god! Ha en fin början på veckan!

    SvaraRadera
  4. en såg ruskigt god ut :) kram

    SvaraRadera
  5. Semlan ser supergod ut! Jag är inte heller så förtjust i semlor så igår när sambon köpte det valde jag dammsugare! :) Skönt med god nattsömn. Våra små sover också hela nätterna och det är såååå skönt. Självklart finns det undantag som vid sjukdomar osv. men det brukar rätta till sig efter några dygn.

    SvaraRadera
  6. Jag har aldrig gillat semlor men den där såg verkligen FIN och lyxig ut!
    Man "äter ju med ögonen" också, så den som gjort de där har verkligen tänkt till!

    SvaraRadera
  7. Jösses så god den ser ut, och jag som inte heller är så jätteförtjust i semlor egentligen!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Men ååååhhhh, jag vill också ha semlaaaaa!

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar semla!!! Mums!

    Kram Jes

    SvaraRadera
  10. Den ser HELT fantastisk ut. Det måste jag säga. Börjar nästan dregla här....akta tangentbordet.....

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Bra gissat på vår matbudget där =)

    Vilken gudomlig semla, tror nog vi måste köpa imorgon ändå, hehe ^^

    SvaraRadera
  12. Gott det ser ut!
    Synd på fotokudden, den var verkligen snygg, men ibland så passar det ju inte.

    Ha en fin vecka!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  13. Oj oj oj den ser farligt god ut kram

    SvaraRadera
  14. Ibland behöver man bara få vila. Ser smarrigt ut med semla.Det får nog bli en liten imorgon på semmeldagen!

    Anita

    SvaraRadera
  15. svar:
    Jag veet!! :)
    Kan inte heller riktigt, som sagt, sätta ord på VAD
    det är han har - CHARM - definitivt!! Och nån utstrålning! :)

    SvaraRadera
  16. Oj, vad gott. Imorgon hoppades jag på att mannen och barnen skulle baka undertiden jag är på jobbet, men denna verkar vara i svåraste laget!

    SvaraRadera
  17. Åh semlor är såååå gott! Hoppas ni har haft en skön helg och mår bra. Kram på er

    SvaraRadera
  18. sv Jag är supernöjd med mina MB produkter, har testat 2 so far. Både med funktionen och att det doftar fantastiskt rent! Min mamma var på besök i helgen och jag berättade om mina nyinköpta produkter. Hon blev såklart nyfiken och har nu beställt hem ett gäng till sig också ;-))
    Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  19. Åh jösses, den såg farligt god ut!!

    Kram

    SvaraRadera
  20. Tack för din kommentar, den värmde och jag log såhär på morgonen <3 idag är en bra dag!!!

    SvaraRadera