fredag 17 februari 2012

Innehållet i den oskrivna dagen



Ni får själva gissa vilket glas som är mitt och vilket som är makens. Med en bit oxfilé, bearnaisesås och potatisgratäng till vattnet blev det en trevlig stund på tu man hand.


Jag oroade min uppenbarligen i onödan för att Lilly inte skulle kunna sova hela natten hos sin mormor & morfar. Hon hade inte vaknat förrän klockan 08:00. Lilla damen sov alltså 13 timmar. Efter att jag fick sms om detta slutade jag oroa mig och började roa mig istället.

Skulle bland annat ta reda på vad det vita tyget i mina sovrumsgardiner heter då jag fått en förfrågan om detta genom bloggmailen. Fick jag även tummen ur och beställde ett svart tyg som jag ska klä om stolarna i vardagsrummet med. Detta är något som skulle gjorts för sådär tre år sedan. Desto roligare om det blir av nu. Det råkade även följa med två stycken kassar med måtten 60 x 60 cm hem... Innehållande kuddar till soffan. Jag som velar så med kuddar. Ni kan tro att jag tittar och tittar och velar och velar här hemma nu. Mannen gillar dom, och jag visste redan innan att han gillade dom för det sade han när han såg denna bilden för ett tag sedan. Jag tycker fotokuddarna är så läckra, men när jag väl får hem dom i rummet tycker jag de konkurrerar med andra saker som tavlor och tapet.  I och för sig brukar maken "få igenom" sin smak här hemma. Inte så att han övertalar mig utan det är bara det att jag måste smälta intrycken ett tag innan jag kan bestämma mig om det är bra eller ej. Ofta blir det som han tycker. Jag får sova på saken innan jag bestämmer mig.

Dagen fylldes med diverse ytterligare shopping. Jag åkte till sådana där butiker ni vet som ligger på spridda ställen. Så där så att man inte orkar åka med Lilly då det blir så många gånger in och ut i bilen. Var i några barnklädesbutiker och blev förälskad i lite vårkläder till henne. Kunde inte riktigt motstå allt... Var i en garnbutik och köpte mer garn åt min mamma. Jösses vad fina nystan jag har i en påse här nu. Fantastiska färger. Och så var jag ju tvungen att sätta sprätt på den kupongerna jag fick i återbäring från H&M. Att få 500 kr i presentcheckar är ju rätt så trevligt. Man behöver ju inte tänka så mycket på vad man köpt för att tjäna ihop till de där presentcheckarna om man inte vill.

En trevlig dag men dock ingen vila. Jag märker att magen inte riktigt orkar med så många hopp i och ur bilen längre. Jag låg raklång på soffan när maken kom hem från jobbet, han undrade hur jag kunde vara så trött efter en ledig dag. Tills han såg alla kassarna.

Egentligen var jag för trött för att göra något mer av dagen men man vill ju liksom passa på. Så efter en stunds vila gav vi oss iväg för en tidig middag på Olearys. Det var riktigt längesen jag var där och åt en en redig köttbit och deras goda bearnaissås. Den var lika god idag. Vi var hemma igen redan vid halv åtta men det var ju självvalt. Tycker det är riktigt skönt med en slapp fredagskväll i soffan också. En fredagskväll då jag sitter och funderar på om kuddarna ska tillbaka på Öppet köp eller om de ska behållas.


22 kommentarer:

  1. Bilder så ska jag säga vad jag tycker. Om du vågar 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å tack! Ska försöka få till bilder imorgon. Vill gärna ha din åsikt!!

      Radera
  2. Gud så gott.

    13 timmar det var inte dåligt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oftast sover hon 12 timmar på natten men då och då blir det 13. Skönt att hon sköter sig borta så mormor o morfar orkar ha henne igen :)
      Kram Linda

      Radera
  3. Svar
    1. Kanske kommer bilder imorgon, om jag vågar :) Annars följ länken i inlägget till mitt tidigare inlägg om att "Hämta inspiration", det är den vänstra kudden med träd på.

      Radera
  4. Mormor och morfar är bäst! Jag vet! Ha en underbar helg... Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Sv; Helgen (förra) var underbar! <3 Hoppas allt är toppen med dig!

    SvaraRadera
  6. En underbar dag, fylld av sånt som dagar bör fyllas av emellanåt hör jag :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst måste man unna sig lite sådant ibland. Även om man som gravid blir trött när man är igång fyller man på ett annat energilager.
      Kram Linda

      Radera
  7. Underbara dagar ska man vara rädd om :)
    å missa nu inte...

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    förra veckan var det 105fina bloggar med
    de e kul att vara med
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  8. Hahaha... "tills han såg kassarna..." underbart!! Vilken härligt jobbig dag!!!:) Nu blev jag lite shoppingsugen:)

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst var det jobbigt på ett härligt sätt. Även om man som gravid blir trött av sådant så fylls energilagret på samtidigt på nåt sätt. Kram Linda

      Radera
  9. Ibland oroar man sig i onödan. Det är sådant som mammor gör helt enkelt :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var verkligen i onödan. Men som du säger, det är nog så det är :)
      Kram Linda

      Radera
  10. Åh det där med att lämna bort barnen, det är ju så oroligt. Men brukar gå bra i slutänden.
    Och shopping, wow.
    O´Learys det är min favvo hemma. Deras hamburgare med hemmagjorda pommes. Åhhhhhh
    Nu får vi ta och äta här ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de hemgjorda pommesen supergoda! Igår tog jag potatisgratäng dock, maken tog pommes. Jag snodde några från honom :) Ångrade mig faktiskt.
      Kram Linda

      Radera
    2. Ångrade inte att jag snodde några utan att jag tog potatisgratäng :)

      Radera
  11. Låter som en heldag med en skön avslut med god middag.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var en riktigt skön dag. Tack, ha en fin kväll du med!! Kram linda

      Radera
  12. Är det något O´learys och Harrys kan är det rejäla köttbitar med sås!
    Skönt med egentid, ska försöka få in mycket sånt innan Eben kommer =)

    Och visst är koftan snygg? Invigde den idag =)

    Kram!

    SvaraRadera