fredag 17 februari 2012

Dagen som är helt oskriven






Att sitta med morgonkaffet i handen och fundera över vad jag ska fylla dagen med, det är inte tokigt alls. Jag skjutsade ju Lilly till henne mormor & morfar igår kväll och inte förrän imorgon kväll ska vi hämta henne. Underbart att få sådan här tid. Återhämtningstid. Tid för att göra ingenting. Eller tid för att göra vad man vill. Idag har jag lovat mig själv att bara göra sådan där saker som jag själv vill. För inte ens jobbet ska jag gå till idag. Maken jobbar och jag är alltså alldeles ensam.

Måste erkänna att jag redan skickat två sms till mamma och frågat om Lilly fast det var jag som sade till dom att vi inte behöver höras om det inte är något. Igår kväll kunde jag inte låta bli att fråga om hon sov lugnt igenom kvällen. I morse kunde jag inte låta bli att fråga om hon sovit hela natten.

Det var ett tag sedan vi hade henne bortlämnad över natt och sist var jag dessutom inte gravid, så jag skyller på gravidhormonerna att jag är lite nojjig nu. Jag vet ju att de klarar sig utmärkt. Lilly älskar att vara med mormor & morfar.

Nu ska jag fylla min dag med saker som ger mig energi. Hittills har jag fyllt i en blankett från Försäkringskassan och betalat några räkningar på internetbanken. Även sådant kan faktiskt ge mig energi. Kanske inte ge men i alla fall sluta ta. Så länge uppgifterna ligger i bakhuvudet och mal går det åt massor av energi hos mig, därför föredrar jag att göra mig av med dom och därmed frigörs ju indirekt ny energi.

Men jag ska göra roligare saker också. Till exempel åka och hämta ut ett paket från Länna Möbler. Hihi, om ni undrar vad det är för innehåll så kan jag avslöja att det kanske kan leda till nya omdömesinlägg. Ha en fin dag!!

5 kommentarer:

  1. Passa på att njuta av din dag! Mina tjejer ska åka och leka med Lilly en stund i dag :-) /y

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag hade behövt mor-eller farföräldrar just nu efter några tuffa nätter. Skönt att ni har dom så nära och kan få lite återhämtningstid tillsammans! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken härlig dag du har framför dig! NJUT! Lyxigt att vara barnledig&bara vara hemma, det händer ju nästan aldrig!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Spännande undrans vad det är i paketet? Länna möbler bara ett par mil från oss! Skönt med lite egen tid och samtidigt härligt för mormor och morfar att få rå om Lilly!

    Ha en mysig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med en hel dag att spendera som man vill. De blir fler när barnen blir större har jag märkt. Men inte mindre betydelsefulla :)

    Länna möbler gillar vi. Mycket! :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera